makjac Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Er det noen av dere som har ventet lenge først søkte på private barnehjem og deretter ICBF?Hvis så er, måtte dere da begynne på ny venting da søknaden ble sendt til ICBF? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214124-ventetid-i-colombia/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
snø Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Hei, vi ventet først i nesten et år på å få sende til FANA (fra februar 03 til desember 03). Så ble papirene oversatt, og gikk til FANA i februar 04. I april 04 fikk vi vite at papirene ville bli midlertidig returnert til AF i Bogota, da FANA hadde alt for mange søker i forhold til barn. Vi valgte da å sende papirene til ICBF, og dit gikk de 19. mai 04. Man får overhode ikke noen "poeng" for å først ha ventet på privat, men stiller i samme køen som alle andre. Og nå venter vi på tildeling.... ventetiden har jo dessverre gått opp :-( Vi har imidlertid ikke angret så mye som et tidendels sekund på valget - FANA er jo tregere enn sirup og litt til. Og mht til den heller usikre situasjonen mht de private barnehjemmene, så nøler jeg ikke med å anbefale bytte til ICBF :-) Meg bekjent kan AF enda ikke sende papirer til de private barnehjemmene, selv om formidlingstillatelsen er i orden, og det er enda ganske uklart om/når det kan sendes nye papirer. Håper det oppklarte noe av det du lurte på? Beste hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214124-ventetid-i-colombia/#findComment-1569139 Del på andre sider Flere delingsvalg…
escimo Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Hei Makjac! Vi er en av de som du spør etter.. For å ta det fra starten av så ble vi ble godkjent i BUFA i september -03. På den tiden var det masse snakk om at formidlingen fra private kanskje skulle stoppes og at formidlingen var svært dalende.. Vi valgte egentlig da å gå for ICBF da alt var så usikkert. Vi samlet alle papirene, men så ble alt plutselig mye lysere mht formidlingen av de private.. Siden vi allerede hadde en datter fra et privat barnehjem, syntes vi det var kjempegreit hvis vi kunne få fra samme sted!! 4 par fikk sende sine papirsett dit, men vi var selvfølgelig nr 5 i rekka!!!!. Vi valgte å vente og trodde at de ville fylle på med nye søkere så snart det kom en tildeling, noe det jo IKKE gjorde på 6 måneder!!! I april -04 ble vi smertelig klar over tabben vi hadde gjort, og kunne ikke fort nok få samle inn nye dokumenter som ble sendt til ICBF den 12.mai.. Så til det du spør om; vi mistet disse 6 månedene når det gjelder annsinitet, ICBF har sitt eget system og vi havnet selvsagt bakerst i køen der. Nå viser det seg at disse 6 månedene har betydd mye mer enn 6 måneder forsinkelse for vår del. De fleste som sendte papirene sine til ICBF på den tiden da vi opprinnelig kunne ha sendt, fikk tildeling rundt sommeren -04, altså etter 8-9 måneders ventetid.. Vi venter fortsatt og har hatt papirene hos ICBF i over 20 måneder nå... (fikk distrikt Bucaramanga i juli -05) Ja, ja, vi gjorde det vi følte var riktig den gangen, men ser jo nå at vi bommet skikkelig!! Men barnet vi skal ha er vel ikke klar enda, det velger vi å tro, og skjønner nok bedre hvorfor vi måtte vente såååå lenge når det endelig skjer!!! Dette ble fryktelig langt, håper du ikke falt av lasset underveis... :-) Lykke til med valget du tar, enten det blir privat eller ICBF!!! Følg magefølelsen!! God lørdagskveld!! Hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214124-ventetid-i-colombia/#findComment-1569146 Del på andre sider Flere delingsvalg…
escimo Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Hei, vi ventet først i nesten et år på å få sende til FANA (fra februar 03 til desember 03). Så ble papirene oversatt, og gikk til FANA i februar 04. I april 04 fikk vi vite at papirene ville bli midlertidig returnert til AF i Bogota, da FANA hadde alt for mange søker i forhold til barn. Vi valgte da å sende papirene til ICBF, og dit gikk de 19. mai 04. Man får overhode ikke noen "poeng" for å først ha ventet på privat, men stiller i samme køen som alle andre. Og nå venter vi på tildeling.... ventetiden har jo dessverre gått opp :-( Vi har imidlertid ikke angret så mye som et tidendels sekund på valget - FANA er jo tregere enn sirup og litt til. Og mht til den heller usikre situasjonen mht de private barnehjemmene, så nøler jeg ikke med å anbefale bytte til ICBF :-) Meg bekjent kan AF enda ikke sende papirer til de private barnehjemmene, selv om formidlingstillatelsen er i orden, og det er enda ganske uklart om/når det kan sendes nye papirer. Håper det oppklarte noe av det du lurte på? Beste hilsen fra Hei Snø! Der kom du meg i forkjøpet, gitt... he he... God lørdagskveld!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214124-ventetid-i-colombia/#findComment-1569151 Del på andre sider Flere delingsvalg…
makjac Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 Hei Snø! Der kom du meg i forkjøpet, gitt... he he... God lørdagskveld!! Takk for svar.Vi har hatt vår søknad hos ICBF i et år nå.Venter fortsatt på distrikt.Blir gal av tanken på å måtte vente et år til, men det dere skrev nå ga jo meg en liten forklaring på hvorfor dere har ventet så lenge.Det går vel kanskje seinere når en venter på nr2 og?Uansett lykke til videre.(Vi er godkjent for 0-1år i colombia og 0-2år i Norge) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214124-ventetid-i-colombia/#findComment-1569185 Del på andre sider Flere delingsvalg…
escimo Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Takk for svar.Vi har hatt vår søknad hos ICBF i et år nå.Venter fortsatt på distrikt.Blir gal av tanken på å måtte vente et år til, men det dere skrev nå ga jo meg en liten forklaring på hvorfor dere har ventet så lenge.Det går vel kanskje seinere når en venter på nr2 og?Uansett lykke til videre.(Vi er godkjent for 0-1år i colombia og 0-2år i Norge) Jeg misforsto deg litt og ser nå at dere har hatt papirene hos ICBF i over 1 år. Og som jeg forstår av innlegget ditt så venter dere på deres første barn og er godkjent 0-1 år i Colombia!!! Jeg tror absolutt ikke at dere må vente et helt år til!! Tvert i mot så føler jeg at det går raskere i den kategorien dere er godkjent for, både alderskategori og at det er barn nummer 1.. Håper dere snart får den store telefonen! (og alle oss som har ventet så lenge nå!!) :-) Hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214124-ventetid-i-colombia/#findComment-1569478 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest juliansmamma Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Ville bare si hei! Vi har også hatt papirene inne et år. Ikke distrikt ennå. Litt mindre pes å vente denne gang, siden vi har vært igjennom det en gang. Men det hadde vært kjekt om det skjedde noe snart. Vi er godkjent for samme aldersgruppe som dere. Lykke til! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214124-ventetid-i-colombia/#findComment-1570537 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.