Gå til innhold

Min lille er så redd gutter/mannfolk..

Anbefalte innlegg

Gjest trenger trøst og råd..

Min lille på 8,5mnd er så grusomt redd enkelte menn og noen gutter.. Hun er veldig redd den ene onkelen sin ( ganske mørk i hår og sånn ) mens han andre ( mye yngre bare 16år) er hun ikke redd.. Hun er også redd om noen andre babyer (gutter) på hennes alder lager høye lyder og sånn.

Så trenger litt trøst, går det snart over? Hvordan skal jeg gjøre det når hun blir redd? trøste henne? ikke?

Synes dette er veldig dumt. Spesielt når onkelen hennes er så gira på henne og vil holde henne og så er hun bare redd..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/214160-min-lille-er-s%C3%A5-redd-guttermannfolk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Naboens lille jente var også sånn en periode, meg var det helt greit med, men om mannen min kom i nærheten, så hylte hun... Også onkler og andre som hun så oftere (vi løper ikke ned døra til naboene...) var hun redd, alle menn, og alle med briller.

Så jeg tror bare noen babyer får noe "rart for seg" en stund.

Datteren min var også redd for menn hun ikke kjente godt. Da hun ble litt større, syntes jeg egentlig det var litt greit - ingen fare for at hun ville bli med "godterimenn", liksom.

Mht. onkelen vil det nok gå seg til hvis de blir litt bedre kjent. Si til ham at hun er sånn overfor voksne menn generelt og at det ikke har noe med ham å gjøre. Så får dere bare ta tiden til hjelp.

Den type redsel går i bølger, og det kan være noe annet hun blir engstelig for neste gang. Jeg tror ikke hun vil bli redd gutter på sin egen alder, hun vil nok regne andre barn for "kjønnsløse" så tidlig. Høye lyder og bråk kan jo babyer ofte reagere på uansett hva som lager dem.

Datteren min er nå tenåring og synes jevnaldrende gutter (og mange mannlige lærere) stort sett er idioter, men hun er ikke redd lenger...

Du kan ta det helt med ro, det går nok over. Eldstegutten min hadde en periode da han var rundt 8 månder at han var veldig redd mannfolk, ikke alle, det virket som om det var de som var mørk i håret han ikke likte, og hadde de skjegg måtte de bare løpe... Det varte heldigvis ikke lenge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...