Gå til innhold

Hvor mye ammer dere store babyer..?

Anbefalte innlegg

Gjest MinaLisa

Vår minste er 9 mnd, og jeg ammer ikke mye nå lenger. Om morgenen ammer jeg alltid, men utover det bare ett par ganger i tillegg. Gir litt morsmelkserstatning i tillegg, men interessen for det er bare så som så. Gir mye vann. Kan jeg gå ut ifra at det blir nok melk..?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/214170-hvor-mye-ammer-dere-store-babyer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

De kan få i seg supermye bare på et par minutter også nå som de har blitt såpass store.

Jeg ammer kanskje 5-6 ganger i løpet av en dag, men det er stort sett bare småslurker, for alt annet er jo bare så fantastisk spennende. De gangene hun spiser mest er når jeg sitter og flasher begge puppene og hun få se på, og bytte fra den ene til den andre akkurat som hun vil. Da koser hun seg fælt, men det passer seg jo selvsagt ikke andre steder enn her hjemme.

Jeg gir erstatning på flaske etter kveldsmåltidet, da drikker hun 50-100 ml.

Jeg ammer enda mye , men det er fordi hun ikke vil ha mat . Vi sliter . Så lenge babyen får nok mat , nå når den er 9 mnd er det ikke behov for så mye melk . Tilby heller vann til måltidene hvis du er redd for at det blir for lite væske .

Ja, også kan man gjerne tilby vann i hytt og vær utenom måltidene også. :) Vi prøver å ha tutkoppen med oss inn i stua så kan hun ta seg en slurk når hun vil.

Vesla er 9 mnd. om noen dager. Hun hadde en periode hun ikke ville ha pupp, ville bare følge med på alt annet... Så vi ammet i mørket på soverommet en stund, nå aksepterer hun amming blandt folk dersom hun er "nøden" nok. Ammer kanskje 4-5 ganger i døgnet. Mitt mål er å amme til hun er ca. 2 år, men det blir vel bare en morgenskvett etter hvert.

Annonse

Jeg ammer minsten på snart 8 måneder 5-6 ganger til dagen. I tillegg så pumper jeg ut ca 150-200 ml, før jeg legger meg, for ikke å få så sinnsykt brystspreng i løpet av natten.

Her ammes det mye, selv om Are får 3-4 måltider i løpet av dagen.

Gjest Elextra

Da mine var 9 måneder hadde jeg begynt å trappe ned på ammingen, og ammet stort sett tre ganger om dagen. Synes det høres ut til at du ammer mye.

- eller veldig mye ammer du kanskje ikke, men antakelig helt normalt og tilstrekkelig. Om du gjerne hadde sett at han diet mer, kan du jo begrense på vanntilførselen, så vil han antakelig amme når han er tørst.

En eller to ganger på natta/tidlig morgen, så en gang kl. 9-10.00. Så en gang i tre-fire tida og i sekstida, og til slutt når han legger seg kl. 20.00 - 21.00.

Det er ikke alltid han vil ha morsmelk så ofte som dette, da, men gjennomsnittsdagen ser omtrent slik ut.

Foruten dette får han et lite grøtmåltid i etttiden og litt middag i femtiden.

Han er 7 1/2 mnd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...