Gå til innhold

hun liker ikke grøt?!

Anbefalte innlegg

Det er veldig høy forekomst av cøliaki i Sverige. Trolig pga vellingen de får i så store mengder fra de er små babyer.

Da burde det vel vært høy forekomst av cøliaki her oså, hvor vi dytter i ungene grøt og brødmat fra de er bittesmå?

Fortsetter under...

Da burde det vel vært høy forekomst av cøliaki her oså, hvor vi dytter i ungene grøt og brødmat fra de er bittesmå?

Det blir noe annet å drikke flere flasker med velling hver dag enn å spise litt grøt eller brød.. Det er forøvrig ikke min forskerrapport.

Det er ikke for tidlig med brød. Det er ingen hast med å innføre grøt? Gi frukt og grønnsaker, da vel.

Slutter meg til de andre: ikke stress med grøten, gi brød og annen mat.

Mine to eldste ville heller ikke ha grøt. Det forstår jeg godt, fysj for et søtt kliss!

Mine svenske og danske venner bare rister på hodet av oss nordmenn - når vi prøver å gi grøt til 6-7 mnd gamle babyer.

I Danmark og Sverige så får de fleste babyer velling som "overgangsmat". Velling er mer mettende enn morsmelk eller NAN, men er likevel flytende og kan drikkes fra flaske (bare med litt større åpning i smokken).

Ved å gi velling, slipper man grøt som spyttes ut, gnis i håret og overalt...

Men du må på svenske/dansketur for å kjøpe det.

En av mine svenske venninner kjøper velling i stort til alle småbarnsforeldre hun kjenner hver gang hun er hjemme i sverige... Så bra syntes folk at det er.

Jeg fatter ikke hvorfor man ikke får kjøpt velling i Norge.!!

Holle sine grøter selges på helsekost, og kan også blandes til velling (fra 4 måneder). Oppskriften står på esken. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...