Gå til innhold

Avlastning og barnevern

Anbefalte innlegg

Gjest Alenemor1

Jeg har nå vært i kontakt med barnevern, for å få avlastning en helg i mnd.

Barnevernet har innhentet opplysninger, og snakket med barnet mitt. Den 25. skal jeg i ny samtale med barnevernet her i kommunen.

Da jeg snakket med de sist sa de at de hadde ordnet med avlastningsfamilie, om vedtaket mitt går igjennom. Jeg antar at en slik sak må gå gjennom noen ledd for å bli vedtatt.

Før helga fikk jeg telefon fra en arbeidsgiver som vil ha meg i jobb, fra ca. 1. mars. Jeg er veldig interessert i jobben. Men dette medfører at vi må flytte.

Er det noen som vet om hvis vedtaket mitt går gjennom, om saken min blir fulgt opp på et evt. nytt sted? Eller må jeg gå samme prosessen i den nye kommunen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/214343-avlastning-og-barnevern/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må be barnevernet om å sende videre hele saken din til det nye barnevernet. Du vil nok gjennom en del av samme prosessen igjen, men det vil nok gå enklere å få det igjennom hvis du allerede hadde et slikt innvilget vedtak.

Var jeg deg, ville jeg tatt en telefon til barnevernet (det nåværende) og forklare situasjonen som har oppstått. Fortelle at du veldig gjerne vil ta imot den nye jobben, men... Spør om de i tilfelle kan ringe for deg til det nye barnevernet og legge inn et godt ord i saken.

Lykke til!

Gjest Alenemor1

Du må be barnevernet om å sende videre hele saken din til det nye barnevernet. Du vil nok gjennom en del av samme prosessen igjen, men det vil nok gå enklere å få det igjennom hvis du allerede hadde et slikt innvilget vedtak.

Var jeg deg, ville jeg tatt en telefon til barnevernet (det nåværende) og forklare situasjonen som har oppstått. Fortelle at du veldig gjerne vil ta imot den nye jobben, men... Spør om de i tilfelle kan ringe for deg til det nye barnevernet og legge inn et godt ord i saken.

Lykke til!

Takk for kjapt og oppklarende svar ;)

Det kan hende at det beste er å avvente vedtaket om det er rett rundt hjørnet.

Om de finner ut at du skal flytte kan det hende de avbryter saksbehandlingen og du må begynne helt på nytt et annet sted.

Men dette er bare en lett paranoid tanke.

mvh

Ja det er jeg helt enig i at innsenderen bør gjøre!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...