Gjest printa Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Endelig en barne -og familieminister som greier å tenke lengre enn sin egen nese. Dette har jeg savnet i alle de år jeg har vært alene om omsorgen til mitt barn. De som uttaler at tidsklemma er oppskrytt, er stort sett to om barna, og kan sjonglere om å være hjemme, når den andre arbeider. De har vært liten forståelse for at bla. aleneforeldre behøver en annen åpningstid i barnehagen. "Det straffer seg å få barn" - var det en som sa til meg engang. (I et tidligere arbeidsforhold) Når man er alene er dette veldig vanskelig. Da jeg ble alene med datteren min måtte jeg si opp jobben min, fordi jeg ikke hadde mulighet til å følge opp min arbeidshverdag. Jeg pendlet med bil, (pga. dårlig kollektivforbindelse) to timer, hver dag. Åpningstidene i barnehager i omegn, var ikke tilpasset min arbeidstid. Det var jeg som måtte tilpasse meg den. Nær familie var selv i arbeid og kunne ikke påta seg å passe min datter på ettermiddagstid, eller i helgene. Da ville de selv ha fri.. Ikke kunne jeg reise så mye i jobben, siden jobben min innebar mye reisevirksomhet, og en til to overnattinger i uken. Hvem skulle passe datteren min da? Jeg har visst lenge at familier er missfornøyd med åpningstidene i barnehager. Jeg har selv sittet i Samarbeidsutvalg, der vi fikk presset gjennom vedtak om å endre lukketiden fra 16 - 1645. Et styr uten like, som er en helt annen sak, men det vitner om hvor vanskelig en slik sak er. Jeg er glad Djupedal nå setter fokus på dette problemet. Det vitner om at den nye Regjeringen tenker andre tanker, som inkluderer andre grupper enn den tradisjonelle småbarnsfamilien, og som ingen Regjering før dem har gjort. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=138445 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214350-dagens-gledelige-nyhet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest printa Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Kunnskapsminister. Kunnskapsminister. Kunnskapsminister. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214350-dagens-gledelige-nyhet/#findComment-1571301 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Jeg skulle gjerne hatt åpent fra 07.00 til 18.00 - med sunn middag og sunne aktiviteter - uten tvil! Men det fordrer mer inntekter for å dekke opp lønnen til de ansatte - og det får vi ikke... Så hva da? De to timene ekstra åpningstid koster ca 200,- kr. timen - og noen må jo betale det? Det er fint å mene ting, like fint å love, men å følge dem opp? Det klarer de ikke... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214350-dagens-gledelige-nyhet/#findComment-1571345 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest printa Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Jeg skulle gjerne hatt åpent fra 07.00 til 18.00 - med sunn middag og sunne aktiviteter - uten tvil! Men det fordrer mer inntekter for å dekke opp lønnen til de ansatte - og det får vi ikke... Så hva da? De to timene ekstra åpningstid koster ca 200,- kr. timen - og noen må jo betale det? Det er fint å mene ting, like fint å love, men å følge dem opp? Det klarer de ikke... Joda, hvorfor så negativ? Fint at saken i det hele tatt blir satt på dagsorden. Om et slik vedtak går igjennom, vil det helt sikkert være penger å hente. Full barnehagedekning, og fleksibilitet er en av SV`s kjærnesaker, og det er flott at Djupedal tar initiativ. Selvfølgelig må en slik sak, gå sin gang. På høring, høring og atter høring, før det vedtas. Slik er det med alt, men å si at de ikke greier det, før det allerede er prøvd, klinger litt (unnskyld at jeg sier det) vel... mye "det har vi prøvd før" mentalitet av. Noe som svært ofte kjennetegner holdninger, når det er snakk om å endre noe ved offentlige tilbud. Denne debatten går også på en annen tråd (her er jeg for en gangs skyld på linje med Djupedal":) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214350-dagens-gledelige-nyhet/#findComment-1571372 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Enig med deg, jeg syns dette er nytenkende og spennende. Slike barnehager finnes allerede i sverige. For enslige foreldre i f.eks skift og turnusarbeid, er dagens barnehagetider et mareritt å forholde seg til. Det er i hvertfall verdt å kartlegge behovet og ta opp til vurdering om det er mulig å gjennomføre på en måte som blir bra for både barn og foreldre. Med turnus/skiftordninger vil det uansett ikke bli slik at barnet "bor" i barnehagen, for det kompenseres i form av en del fridager midt i uka hvor foreldrene kan ha barna hjemme. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214350-dagens-gledelige-nyhet/#findComment-1571402 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Jeg skulle gjerne hatt åpent fra 07.00 til 18.00 - med sunn middag og sunne aktiviteter - uten tvil! Men det fordrer mer inntekter for å dekke opp lønnen til de ansatte - og det får vi ikke... Så hva da? De to timene ekstra åpningstid koster ca 200,- kr. timen - og noen må jo betale det? Det er fint å mene ting, like fint å love, men å følge dem opp? Det klarer de ikke... Det kan uansett bare bli et fåtall slike barnehager - hvis noen i det hele tatt ser dagens lys. Det logiske er kanskje at f.eks sykehusbarnehager tenker i disse baner først og fremst. Eller enkelte kommunale barnehager? *tenker høyt* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214350-dagens-gledelige-nyhet/#findComment-1571409 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tenker litt på ungene og Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Flott med nytenkning og nye muligheter for foreldre som ikke har 9-16 arbeidstid. Men her skal mange faktorer spille inn. Èn ting er å utvide åpningstiden noen timer, en annen tin er overnatting. Hvordan skal dette bli mulig når barnehagene ikke engang har råd til å leie inn vikar ved sykdom, overtids-betale ansatte osv. Jobber selv i barnehage og må ta overtid ut i avspasering, men når ta ut denne da det ikke er råd til å leie inn noen når jeg tar meg fri? Dersom dette får gjennomslag må det jo bety at de er villige til å spytte betraktelige summer i potten. Nå er det jo kanskje ikke så mange som trenger overnatting, men hva med de foreldre som gjør det? De som jobber nattskift må jo sove om dagen. Når skal de få være sammen med barna da? Skal barna hentes utpå dagen? Blir det dagbarn og nattebarn? Hva med måltider? Barnehagene må da få råd til å lage middag til de barna det gjelder og ikke minst nattetillegg for de ansatte. Hvor skal de sove? Tviler hvertfall på at makspris blir et langvarig vedtak. Skal en da innføre nattillegg? Barna har en makstid de kan oppholde seg i barnehagen. På denne måten vil mange barn faktisk få 16-timer i barnehagen hvis foreldren skal få sovet ut etter vakt. Skal levering/henting være opp til hver enkelt forelder? Hvordan skal en da få voksen-barn-antall la seg gjennomføre? Og hvem skal jobbe nattskiftene? Idag er det jo tilogmed problem å få tak i pedagogiske ledere og førskolelærere. Jeg syns de kommer med mange "vakre vyer", men med den økonomien som råder i kommunale barnehager i dag.... da begynner jeg å lure på hvor penga vi ikke får faktisk gjemmer seg. Greit med et fleksibelt samfunn, men kanskje arbeidsgivere kunne bli mer fleksible iforh.aleneforsørgere, pendlere og turnusansatte? Da datteren min var liten var jeg selvstendig næringsdrivende og jobbet hjemme hos barnet. jeg kunne styre min arbeidstid og jobbe mer på kvelden. dette gikk politikerne ut å anbefalte kvinner med barn å gjøre. men da firmaet gikk dukken var det ikke en krone å hente. Ikke hjelp fra noen instans. Akkurat som om jeg hadde gjordt noe krimminelt. Nå snakker de igjen om å gjøre det enklere for selvstendig næringsdrivende kvinner - 5 år etter. Jeg har fortsatt svarbrev fra en overrasket Laila Dåvøy. Nei jeg tror staten er for gnien til at dette lar seg gjennomføre. Og hva med barna? Hvor lange dager skal de da få? Overnatting + så mange timer pr.dag til mor/far har fått sovet ut? Jeg forstår din begeistring, men tviler på at dette lar seg gjennomføre, hvertfall i kommunale barnehager. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214350-dagens-gledelige-nyhet/#findComment-1571443 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariamamma Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Flott med nytenkning og nye muligheter for foreldre som ikke har 9-16 arbeidstid. Men her skal mange faktorer spille inn. Èn ting er å utvide åpningstiden noen timer, en annen tin er overnatting. Hvordan skal dette bli mulig når barnehagene ikke engang har råd til å leie inn vikar ved sykdom, overtids-betale ansatte osv. Jobber selv i barnehage og må ta overtid ut i avspasering, men når ta ut denne da det ikke er råd til å leie inn noen når jeg tar meg fri? Dersom dette får gjennomslag må det jo bety at de er villige til å spytte betraktelige summer i potten. Nå er det jo kanskje ikke så mange som trenger overnatting, men hva med de foreldre som gjør det? De som jobber nattskift må jo sove om dagen. Når skal de få være sammen med barna da? Skal barna hentes utpå dagen? Blir det dagbarn og nattebarn? Hva med måltider? Barnehagene må da få råd til å lage middag til de barna det gjelder og ikke minst nattetillegg for de ansatte. Hvor skal de sove? Tviler hvertfall på at makspris blir et langvarig vedtak. Skal en da innføre nattillegg? Barna har en makstid de kan oppholde seg i barnehagen. På denne måten vil mange barn faktisk få 16-timer i barnehagen hvis foreldren skal få sovet ut etter vakt. Skal levering/henting være opp til hver enkelt forelder? Hvordan skal en da få voksen-barn-antall la seg gjennomføre? Og hvem skal jobbe nattskiftene? Idag er det jo tilogmed problem å få tak i pedagogiske ledere og førskolelærere. Jeg syns de kommer med mange "vakre vyer", men med den økonomien som råder i kommunale barnehager i dag.... da begynner jeg å lure på hvor penga vi ikke får faktisk gjemmer seg. Greit med et fleksibelt samfunn, men kanskje arbeidsgivere kunne bli mer fleksible iforh.aleneforsørgere, pendlere og turnusansatte? Da datteren min var liten var jeg selvstendig næringsdrivende og jobbet hjemme hos barnet. jeg kunne styre min arbeidstid og jobbe mer på kvelden. dette gikk politikerne ut å anbefalte kvinner med barn å gjøre. men da firmaet gikk dukken var det ikke en krone å hente. Ikke hjelp fra noen instans. Akkurat som om jeg hadde gjordt noe krimminelt. Nå snakker de igjen om å gjøre det enklere for selvstendig næringsdrivende kvinner - 5 år etter. Jeg har fortsatt svarbrev fra en overrasket Laila Dåvøy. Nei jeg tror staten er for gnien til at dette lar seg gjennomføre. Og hva med barna? Hvor lange dager skal de da få? Overnatting + så mange timer pr.dag til mor/far har fått sovet ut? Jeg forstår din begeistring, men tviler på at dette lar seg gjennomføre, hvertfall i kommunale barnehager. En begynnelse er kanskje å tilby arbeidsplasser som sykehus m.m å ha døgnåpne barnehager. Det eksisterer kanskje fra før? Nå vet jeg jo ikke hvordan ordningen fungerer med døgnåpne barnehager i bla Sverige. Ser helt klart problemet mange foreldre har. Men man kan jo begynne der behovet er størst først. Tror det vil bli en dyr affære som må strammes inn på andre måter, kjenner jeg politikerne rett..... Kanskje de turnusansatte som har barn kan få mer fleksibel arbeidstid mht dagskift da de faktisk har barn som trenger dem på natten også?..... Er lykkelig for å ikke være i en slik situasjon! Det kan ikke være lett. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214350-dagens-gledelige-nyhet/#findComment-1571489 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Denne barnehagen her i byen er den mest fleksible, med både kvelds- og nattåpent. http://www.mormorshave.no/ Tror det fungerer greit, de tar kveldsstellet med ungene som må være der om ettermiddagen, så de er klare for legging når de blir henta. To av mine kolleger har benyttet seg av kveldstilbudet, og jeg tror de er fornøyde. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214350-dagens-gledelige-nyhet/#findComment-1571507 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Det kan uansett bare bli et fåtall slike barnehager - hvis noen i det hele tatt ser dagens lys. Det logiske er kanskje at f.eks sykehusbarnehager tenker i disse baner først og fremst. Eller enkelte kommunale barnehager? *tenker høyt* det finne allerede en i min kommune, se innlegg over... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214350-dagens-gledelige-nyhet/#findComment-1571512 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Denne barnehagen her i byen er den mest fleksible, med både kvelds- og nattåpent. http://www.mormorshave.no/ Tror det fungerer greit, de tar kveldsstellet med ungene som må være der om ettermiddagen, så de er klare for legging når de blir henta. To av mine kolleger har benyttet seg av kveldstilbudet, og jeg tror de er fornøyde. Hehe... mormors-have, ja. I ekte dol ånd delte jeg ordet mormor-shave. Det måtte vel være en urteit måte å barbere seg på, tenkte jeg - ref. bestemor-truser 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214350-dagens-gledelige-nyhet/#findComment-1571519 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Hehe... mormors-have, ja. I ekte dol ånd delte jeg ordet mormor-shave. Det måtte vel være en urteit måte å barbere seg på, tenkte jeg - ref. bestemor-truser LOL!!!!! Dette var dagens!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214350-dagens-gledelige-nyhet/#findComment-1571559 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Hehe... mormors-have, ja. I ekte dol ånd delte jeg ordet mormor-shave. Det måtte vel være en urteit måte å barbere seg på, tenkte jeg - ref. bestemor-truser hehe, dagens mormødre er da vel moderne nok til annen shave også? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214350-dagens-gledelige-nyhet/#findComment-1571617 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest som må forsake... Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Selvfølgelig er dette SV's forslag. De vil jo staten skal eie alt. Til og med barna. Forstår foreldre har problemer, men hvorfor skal alltid barna lide? Hva med barnas tidsklemme? Hva med barna som skal sove i barnehagen? Hvorfor skal alltid barna flyttes og dyttes på? Det er de voksne som bør forsake når man blir foreldre og ikke barna! Og samfunnet bør heller være flinkere til å tilrettelegge for foreldre. Dette er ikke barnas ansvar! Barn er blitt en byrde! Forstår selvfølgelig de som ikke har annen jobbmulighet, men jeg vedder på at dette tilbudet vil bli benyttet til fulle av de som egentlig ikke trenger det også. Blir bare så trist over barnas liv i vår tids samfunn. Hvorfor er det alltid de som skal forsake? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214350-dagens-gledelige-nyhet/#findComment-1571663 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest printa Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Selvfølgelig er dette SV's forslag. De vil jo staten skal eie alt. Til og med barna. Forstår foreldre har problemer, men hvorfor skal alltid barna lide? Hva med barnas tidsklemme? Hva med barna som skal sove i barnehagen? Hvorfor skal alltid barna flyttes og dyttes på? Det er de voksne som bør forsake når man blir foreldre og ikke barna! Og samfunnet bør heller være flinkere til å tilrettelegge for foreldre. Dette er ikke barnas ansvar! Barn er blitt en byrde! Forstår selvfølgelig de som ikke har annen jobbmulighet, men jeg vedder på at dette tilbudet vil bli benyttet til fulle av de som egentlig ikke trenger det også. Blir bare så trist over barnas liv i vår tids samfunn. Hvorfor er det alltid de som skal forsake? Barn som allerede er i en "dytte" situasjon, blir ikke noe mindre "dyttebarn" fordi om de får tilbud om en fleksibel og døgnåpen barnehage. Tvert i mot, vil et tilbud om døgnåpen barnehage kunne gjøre "dyttebarnas" hverdag mer stabil og forutsigbar. Barn av aleneforeldre, har jo allerede tilpasset seg en slik uforutsigbarhet. De er flinke og tilpassingsdyktige. Men skal vi ikke heller forsøke å skape denne stabilieten, uten å nødvendigvis bygge opp under mer "dytting" hit og dit for disse barna.. Jeg tror ikke det vil bli en generell trend at foreldrene kommer til å utnytte muligheten til å ha barna sine der hele døgnet. Det vil ikke bli mulig. Det vil helt sikkert bli lagt nøye rammer for hvordan en slik virksomhet, skal organiseres med hensyn til barna og foreldrenes behov for et mer fleksibelt barnahegetilbud. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214350-dagens-gledelige-nyhet/#findComment-1571751 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Selvfølgelig er dette SV's forslag. De vil jo staten skal eie alt. Til og med barna. Forstår foreldre har problemer, men hvorfor skal alltid barna lide? Hva med barnas tidsklemme? Hva med barna som skal sove i barnehagen? Hvorfor skal alltid barna flyttes og dyttes på? Det er de voksne som bør forsake når man blir foreldre og ikke barna! Og samfunnet bør heller være flinkere til å tilrettelegge for foreldre. Dette er ikke barnas ansvar! Barn er blitt en byrde! Forstår selvfølgelig de som ikke har annen jobbmulighet, men jeg vedder på at dette tilbudet vil bli benyttet til fulle av de som egentlig ikke trenger det også. Blir bare så trist over barnas liv i vår tids samfunn. Hvorfor er det alltid de som skal forsake? Du glemmer kanskje at det fremdeles vil være restriksjoner på hvor mange timer barna kan være i barnehagen. Det er jo bare tidspunktet som endres for de det gjelder, ikke antall timer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214350-dagens-gledelige-nyhet/#findComment-1571777 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest printa Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Flott med nytenkning og nye muligheter for foreldre som ikke har 9-16 arbeidstid. Men her skal mange faktorer spille inn. Èn ting er å utvide åpningstiden noen timer, en annen tin er overnatting. Hvordan skal dette bli mulig når barnehagene ikke engang har råd til å leie inn vikar ved sykdom, overtids-betale ansatte osv. Jobber selv i barnehage og må ta overtid ut i avspasering, men når ta ut denne da det ikke er råd til å leie inn noen når jeg tar meg fri? Dersom dette får gjennomslag må det jo bety at de er villige til å spytte betraktelige summer i potten. Nå er det jo kanskje ikke så mange som trenger overnatting, men hva med de foreldre som gjør det? De som jobber nattskift må jo sove om dagen. Når skal de få være sammen med barna da? Skal barna hentes utpå dagen? Blir det dagbarn og nattebarn? Hva med måltider? Barnehagene må da få råd til å lage middag til de barna det gjelder og ikke minst nattetillegg for de ansatte. Hvor skal de sove? Tviler hvertfall på at makspris blir et langvarig vedtak. Skal en da innføre nattillegg? Barna har en makstid de kan oppholde seg i barnehagen. På denne måten vil mange barn faktisk få 16-timer i barnehagen hvis foreldren skal få sovet ut etter vakt. Skal levering/henting være opp til hver enkelt forelder? Hvordan skal en da få voksen-barn-antall la seg gjennomføre? Og hvem skal jobbe nattskiftene? Idag er det jo tilogmed problem å få tak i pedagogiske ledere og førskolelærere. Jeg syns de kommer med mange "vakre vyer", men med den økonomien som råder i kommunale barnehager i dag.... da begynner jeg å lure på hvor penga vi ikke får faktisk gjemmer seg. Greit med et fleksibelt samfunn, men kanskje arbeidsgivere kunne bli mer fleksible iforh.aleneforsørgere, pendlere og turnusansatte? Da datteren min var liten var jeg selvstendig næringsdrivende og jobbet hjemme hos barnet. jeg kunne styre min arbeidstid og jobbe mer på kvelden. dette gikk politikerne ut å anbefalte kvinner med barn å gjøre. men da firmaet gikk dukken var det ikke en krone å hente. Ikke hjelp fra noen instans. Akkurat som om jeg hadde gjordt noe krimminelt. Nå snakker de igjen om å gjøre det enklere for selvstendig næringsdrivende kvinner - 5 år etter. Jeg har fortsatt svarbrev fra en overrasket Laila Dåvøy. Nei jeg tror staten er for gnien til at dette lar seg gjennomføre. Og hva med barna? Hvor lange dager skal de da få? Overnatting + så mange timer pr.dag til mor/far har fått sovet ut? Jeg forstår din begeistring, men tviler på at dette lar seg gjennomføre, hvertfall i kommunale barnehager. Ja, kommunale barnehager kan bli de tråeste til å godta et slik forslag, det vet jeg faktisk litt om. Rart at Sverige har fixa døgnåpen barnehage og skolemat, men ikke i Norge, igrunn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214350-dagens-gledelige-nyhet/#findComment-1571808 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisabeth Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Døgnåpen bhg finnes, og de fungerer såvidt jeg vet bra. Det samme for såkalte fleksiavdelinger med åpningstider en stund utover kvelden. Jeg er med på å finne løsninger for å dekke bhgbehov for skiftarbeidende foreldre, enten de nå er to med foreldreansvar eller man er helt alene om barnet. Men når du skisserer din hverdag som aleneforelder med to timers reiseveg, full jobb ??, og i tillegg behov for å reise både hverdag og helg da sier jeg STOPP. Det barnepassbehovet skal ikke en bhg dekke. Noe tid med foreldrene må barnet også ha krav på å ha. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214350-dagens-gledelige-nyhet/#findComment-1571883 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariamamma Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Ja, kommunale barnehager kan bli de tråeste til å godta et slik forslag, det vet jeg faktisk litt om. Rart at Sverige har fixa døgnåpen barnehage og skolemat, men ikke i Norge, igrunn. Klart de kan! Har ikke olje de, vet du, så de må bruke huet! ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214350-dagens-gledelige-nyhet/#findComment-1571930 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest printa Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Døgnåpen bhg finnes, og de fungerer såvidt jeg vet bra. Det samme for såkalte fleksiavdelinger med åpningstider en stund utover kvelden. Jeg er med på å finne løsninger for å dekke bhgbehov for skiftarbeidende foreldre, enten de nå er to med foreldreansvar eller man er helt alene om barnet. Men når du skisserer din hverdag som aleneforelder med to timers reiseveg, full jobb ??, og i tillegg behov for å reise både hverdag og helg da sier jeg STOPP. Det barnepassbehovet skal ikke en bhg dekke. Noe tid med foreldrene må barnet også ha krav på å ha. Jeg forstår du har behov for å mene det, men det hjelper lite..Det lukter "kvinne tilbake til kjøkkenbenken", spør du meg. Er det uvanlig at foreldre i dag har ni timers arbeidsdag, inkl pendletid, tror du? Alle innbyggerne i Norge bor ikke i Oslo, med alle fasiliteter i nærheten. I utkant Norge er det faktisk vanlig med noen timers pendlervei. På vestlandet eksempelvis inkl fergestrekninger på 45 min, en vei. Når barnehagen ikke kan stille med et fleksibelt tilbud. Hvem skal gjøre det da, mener du? Selvfølgelig bør arbeidsgiver stille med et alternativ, men i mitt tilfelle var ikke det engang et tema. Enten vinn eller forsvinn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214350-dagens-gledelige-nyhet/#findComment-1571952 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.