Gå til innhold

Svømming!


Gjest Takker og bukker for tips

Anbefalte innlegg

Gjest Takker og bukker for tips

Heisan,

jeg har akkurat begynt å trenge i form av svømming. Jeg liker ikke sykling osv på sportssentre, men tenkte at svømming er midt i blinken for meg. Har svømt i dag, rolig frem og tilbake i 5-10 min., så litt hardere i ca. 30 min. Jeg er ikke noe trent i det hele tatt, så jeg ville ta det litt rolig.

Jeg er nokså slank av natur, men vil jeg bli litt fast i fisken:-) I tillegg til å trene kondisjon, da... Hvordan skal jeg trene? Tenker at jeg bør ha et treningsopplegg, men hvor finner jeg det. Har søkt litt på nettet, men det er ikke så mye å finne der.

Er det noen som har et bra opplegg fo nybegynnere som meg? Føler at jeg blir litt mer inspirert dersom jeg har noe å følge?

Noen som har noen gode råd?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tren i 4 min. opp mot 80-90 % av maks puls. pause ca.3 min.

gjør overnevte totalt 4 ganger.

langt mer effektivt enn gammeldags kondisjons trening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staedtler

tren i 4 min. opp mot 80-90 % av maks puls. pause ca.3 min.

gjør overnevte totalt 4 ganger.

langt mer effektivt enn gammeldags kondisjons trening

Ting er mer komplisert enn som så. Men jeg kan forstå at folk forstår de overforenkla innslagene på Puls slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting er mer komplisert enn som så. Men jeg kan forstå at folk forstår de overforenkla innslagene på Puls slik.

Hvilket opplegg som du skal kjøre, kommer alt an på hvilke mål du har med treningen, og hvor mye tid du har til rådighet... Men en kombinasjon av kondisjonstrening og styrketrening er nok ikke dumt; men det blir vanskelig å lage noe program på bakgrunn av opplysningene du gir :-)

Hilsen fysioterapeut, treningsveileder og spinninginstruktør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...