Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når temperatur måles under armen, hvor mye i grader legger man til da?

Og hva var det om temperatur ble mål i munnen?

Kjekt med raskt svar :0)

Skrevet

Jøss, jeg skulle akkurat til å skrive inn og spørre om det samme! Så rart:-) Med de gamle kvikksølvtermometerne la man jo til 0,5-1,0 avhengig av hvor man tok tempen, men jeg har ikke fått med meg om må gjøre det samme med de nye.

Skrevet

ca 0,5 tror jeg :)

Jeg har en liten fantasi om at det er o,5 i munnen og mer under armen jeg....

Skrevet

Jeg har en liten fantasi om at det er o,5 i munnen og mer under armen jeg....

Under tungen er det vel ikke noe å legge til? Munn eller rompe gir korrekt temp, under armen er det som regel en halv grad kaldere.

Skrevet

Jøss, jeg skulle akkurat til å skrive inn og spørre om det samme! Så rart:-) Med de gamle kvikksølvtermometerne la man jo til 0,5-1,0 avhengig av hvor man tok tempen, men jeg har ikke fått med meg om må gjøre det samme med de nye.

Og det var mitt spørsmål i går, men jeg kom aldri så langt som til å skrive inn :-)

Skrevet

Under tungen er det vel ikke noe å legge til? Munn eller rompe gir korrekt temp, under armen er det som regel en halv grad kaldere.

0,3 står det på mitt temp.mål at skal legges til under tungen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...