Gå til innhold

Hard avføring grunnet "for sunt" kosthold


org

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt om kostholdet. Bort med cola, slikkerier, feit mat.

Og inn med rugknekkebrød, magert pålegg, salater etc.

Det går bemerkelselsverdig bra. Men - jeg får så hard mage! Hva gjør jeg egentlig feil? Uff, dette er litt dumt, for jeg begynner å føle meg friskere, etter 1 1/2 uke med sunn mat...

Avføringstabletter tør jeg ikke ta. Har iallefall lyst til å prøve andre ting først.

Gode råd mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Avførende:

Kiwi - 2 pr dag hjelper.

Surmelk - et par glass pr dag.

Kaffe - futt og fart i systemet!

Trening - bedre enn alle de tre ovennevnte til sammen.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiser nå ganske mye fiber, og hvis du da ikke øker inntaket av væske, vil du bli hard i magen.

Drikk mer vann, både sammen med maten og utenom maten. (Jeg har alltid en flaske med vann sammen med meg. Da husker jeg å drikke.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motsatt effekt

Hei.

Jeg fikk motsatt effekt da jeg ble brått sunn. Sikkert fordi jeg spiste mest hvitt brød før og nå spiser mye fiber og frukt. Det har stabilisert seg nå. Jeg drikker ca 3 liter vann per dag (min 2liter anbefales) og begynte også å trene samtidig. Noe som fungerer for treg mage er linfrø! Det får ting til å gå glatt:-) Enten blande ut i litt vann og drikke, eller bruke i brød hvis du baker eller får kjøpt det.

Lykke til med magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...