Gå til innhold

Vondt på innsiden av venstre kne.


Thomas1886

Anbefalte innlegg

Hei. I går var jeg på kickboxing.

Da jeg våknet i morges var kneet litt stivt og jeg kjente litt smerte på innsiden av kneet. Smerten blir litt sterkere av at jeg bøyer kneet bakover. Bøyer jeg kneet uten motstand, det vil si, bøyer kneet ved hjelp av armen, er ikke smerten der. Det går greit å så, så lenge jeg ikke bøyer foten for langt bak.

Jeg tror selv at smerten kommer av en strukket MCL, men er ikke sikker. Har De noen bedre forslag på hva det kan være?

Det jeg lurer på er (forutsetter at det er en strukket MCL):

- Hvor lang tid trenger kneet på å heles?

- Hvordan kan jeg hindre at slik skade oppstår igjen(preventiv trening)

- Kan kneet brukes aktivt, eller skal jeg holde det i ro så langt det er mulig? Kan jeg møte opp på kickboxing de neste ukene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har et innlegg lenger ned om noe som høres likedan ut. ("Tryna på isen" eller noe heter det.) Jeg trodde også jeg bare hadde forstrukket noe, men det viste seg at jeg har revet av et bånd og et annet er delvis forstrukket. Vet ikke hvilke det er, for legen min var sparsom med detaljer, men nå skal jeg inn til ortoped til videre vurdering.

Håper at du har funnet ut av det og at det ikke var noe alvorlig... om du ikke har gjort noe med det ennå vil jeg sterkt anbefale at du tar en MR og får det utredet. Jeg må kanskje operere, men håper jeg slipper. Er svært aktiv og ser mørkt på det om kneet er permanent svekket :-(

Annikken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...