Gå til innhold

Adoperte som adopterer

Anbefalte innlegg

Jeg blir alltid så glad når noen som selv er adoptert velger/ønsker å adoptere.(Akkurat nå står det om en indisk-adoptert jente på VB-siden.) Det betyr vel at de selv synes adopsjon er en fin måte å danne familie på.

Jeg tror også at det er flott for adoptivbarn at mor eller far har denne erfaringen selv. At barna i tillegg faktisk også likner foreldrene mer er vel heller ikke negativt.(Avhengig av land selvsagt).

Mon tro om adopsjon er en tanke som kommer raskere og mer naturlig til dem som har førstehånds erfaring med det - eller om det bare er noe vi andre tror. Nja, det avhenger vel av egne opplevelser ved å være adoptert.

... bare noen tanker fra en som ikke er adoptert selv..

og som ikke har peiling på det jeg synser om...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/214495-adoperte-som-adopterer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med deg at det er positivt at også adopterte adopterer. Det betyr i alle fall at de har en positiv opplevelse av adopsjon.

Men en tanke slo meg:

Dersom begge foreldrene er lyse og blåøyde, så er det liksom ikke helt stuereint å ønske seg barn som likner på dem.

Men dersom en av foreldrene er adoptert, så er det ikke bare stuereint, men faktisk positivt, at barna likner foreldrene...?

Heisann!

Er det her du holder deg om dagene???.....tihi.

Regner med at du har eldstebarnet i barnehage?

Måtte bare sende en liten hilsen til deg...kunne jo egentlig ha ringt, men tenkte at du var opptatt siden jeg så nicket ditt her...he..he.

Håper vi snart ses igjen.

klem fra

Heisann!

Er det her du holder deg om dagene???.....tihi.

Regner med at du har eldstebarnet i barnehage?

Måtte bare sende en liten hilsen til deg...kunne jo egentlig ha ringt, men tenkte at du var opptatt siden jeg så nicket ditt her...he..he.

Håper vi snart ses igjen.

klem fra

Hallo!

Jada, han er i barnehagen og koser seg der.

Jeg dekker mitt sosiale behov med å synse om alt og ingenting. I dette været frister det lite å gå ut - og i alle fall ikke kjøre noe særlig langt..

Vi snakkes! Hils gjengen din!

Annonse

Det er jo bra at det er så mange som synes at deres måte å få foreldre på medvirker til at de selv vil adoptere.

Igjen er det bra at flere som har adopterte søsken vil adoptere, Det beviser jo at de synes at det var en vellykket ordning å ønsker å videreføre tradisjonen.(kan det kalles en tradisjon når flere i to generasjoner har adoptert?) .

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...