org Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Bare så det er sagt: Jeg er lat. Og har lett for å gi opp hvis jeg begynner for hardt med noe (spesielt trening...) Men nå har jeg begynt på sunnere kosthold og har teeeenkt å begynne å vurdere å trene bitte litte granne. Har en ergometersykkel. Men hvor mange minutter bør jeg egentlig begynne med - for ikke å gå klar den første uka? I dag har jeg syklet i 5 minutter, er dette nok? (Dette er ikke et tulleinnlegg, selv om det kan virke sånn. Jeg er seriøs.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hareide Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Hva vil du oppnå da? 5 minutter forbrenner vel noen få kalorier men det er jo ikke nok til å gjøre noe med kondisen, da må du holde på i minst 20 minutter og få opp pulsen og pusten litt. Kan du ikke prøve å øke ett minutt hver dag da til du er opp i en halvtime minst? Se gjerne på tv mens du sykler så går tiden fortere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Hehe 5 min er jo ikke akkurat lenge da Hvis du klarer 20 min 3 ganger i uken er det en god start. Sett sykkelen foran tv'en og sykle i vei mens du ser på hotel ceasar f.eks 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Hvis du har problemer med motivasjonen (og ikke minst med å holde den oppe), så finnes det vel neppe noe som er kjedeligere enn å sykle på ergometersykkel alene hjemme.... 5 minutter vil neppe gi noen effekt i hele tatt. Jeg ville sagt minst 20 minutter tre ganger i uken (men helst opp mot 45 minutter). Alternativt kan du starte på et helsestudio, og forsøke spinning der (hvis ergometersykkel oppleves som "riktig" trening for deg). Det er vesentlig mer lystbetont, og mye enklere å holde motivasjonen oppe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest printa Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Du forbrenner ca 100 kalorier på 15 min sykling. Så, fem minutter er nok i det minste laget. Jeg har også problemer med motivasjon, men nå har jeg kjøpt meg halvtårskort, samt fått satt opp treningsprogram. Mye enklere å gå på treningsstudio, og treffe folk. Jeg får litt mer motivasjon da. De skal ikke være noe bedre enn meg nei. Jeg har aldri hatt selvdisiplin nok tilå trene i min egen stue. Det er ikke min greie, og ikke ville jeg anbefalt det for andre heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 30 min Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Sett sykkelen foran tv'en og tren mens du ser nyhetene eller annet. Jeg ville nå syklet i 20-30 min. Siden du ikke har trent så mye kan du starte med 10 min., og så etter hvert prøve å sykle i 15. min. En halvtime kan være målet ditt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Alt er bedre enn ingenting. For øvrig har jeg stor beundring for alle som trener på trenigsstudio eller hjemme på apparater eller ergometersykkel eller stepmaskin eller hva som helst. Jeg må bare innrømme at jeg ikke hadde holdt ut i mer enn 5 minutter. Tredemølle går til nød an. Men kan ikke måle seg med naturen. Fortsatt treningsnarkoman men lat: 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hareide Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Alt er bedre enn ingenting. For øvrig har jeg stor beundring for alle som trener på trenigsstudio eller hjemme på apparater eller ergometersykkel eller stepmaskin eller hva som helst. Jeg må bare innrømme at jeg ikke hadde holdt ut i mer enn 5 minutter. Tredemølle går til nød an. Men kan ikke måle seg med naturen. Fortsatt treningsnarkoman men lat: Treningsnarkoman og lat kan vel neppe omtale samme person. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Treningsnarkoman og lat kan vel neppe omtale samme person. Det skulle man ikke tro, men det er sant. Er hekta på løping men ellers lat. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.