Gå til innhold

Hvor lite kan jeg trene for å ha utbytte av det?


org

Anbefalte innlegg

Bare så det er sagt: Jeg er lat.

Og har lett for å gi opp hvis jeg begynner for hardt med noe (spesielt trening...)

Men nå har jeg begynt på sunnere kosthold og har teeeenkt å begynne å vurdere å trene bitte litte granne.

Har en ergometersykkel.

Men hvor mange minutter bør jeg egentlig begynne med - for ikke å gå klar den første uka?

I dag har jeg syklet i 5 minutter, er dette nok?

(Dette er ikke et tulleinnlegg, selv om det kan virke sånn. Jeg er seriøs.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hareide

Hva vil du oppnå da? 5 minutter forbrenner vel noen få kalorier men det er jo ikke nok til å gjøre noe med kondisen, da må du holde på i minst 20 minutter og få opp pulsen og pusten litt.

Kan du ikke prøve å øke ett minutt hver dag da til du er opp i en halvtime minst? Se gjerne på tv mens du sykler så går tiden fortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe 5 min er jo ikke akkurat lenge da ;)

Hvis du klarer 20 min 3 ganger i uken er det en god start. Sett sykkelen foran tv'en og sykle i vei mens du ser på hotel ceasar f.eks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har problemer med motivasjonen (og ikke minst med å holde den oppe), så finnes det vel neppe noe som er kjedeligere enn å sykle på ergometersykkel alene hjemme....

5 minutter vil neppe gi noen effekt i hele tatt.

Jeg ville sagt minst 20 minutter tre ganger i uken (men helst opp mot 45 minutter).

Alternativt kan du starte på et helsestudio, og forsøke spinning der (hvis ergometersykkel oppleves som "riktig" trening for deg).

Det er vesentlig mer lystbetont, og mye enklere å holde motivasjonen oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forbrenner ca 100 kalorier på 15 min sykling. Så, fem minutter er nok i det minste laget.

Jeg har også problemer med motivasjon, men nå har jeg kjøpt meg halvtårskort, samt fått satt opp treningsprogram.

Mye enklere å gå på treningsstudio, og treffe folk. Jeg får litt mer motivasjon da. De skal ikke være noe bedre enn meg nei.

Jeg har aldri hatt selvdisiplin nok tilå trene i min egen stue. Det er ikke min greie, og ikke ville jeg anbefalt det for andre heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett sykkelen foran tv'en og tren mens du ser nyhetene eller annet. Jeg ville nå syklet i 20-30 min. Siden du ikke har trent så mye kan du starte med 10 min., og så etter hvert prøve å sykle i 15. min. En halvtime kan være målet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt er bedre enn ingenting.

For øvrig har jeg stor beundring for alle som trener på trenigsstudio eller hjemme på apparater eller ergometersykkel eller stepmaskin eller hva som helst.

Jeg må bare innrømme at jeg ikke hadde holdt ut i mer enn 5 minutter.

Tredemølle går til nød an.

Men kan ikke måle seg med naturen.

Fortsatt treningsnarkoman

men lat:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hareide

Alt er bedre enn ingenting.

For øvrig har jeg stor beundring for alle som trener på trenigsstudio eller hjemme på apparater eller ergometersykkel eller stepmaskin eller hva som helst.

Jeg må bare innrømme at jeg ikke hadde holdt ut i mer enn 5 minutter.

Tredemølle går til nød an.

Men kan ikke måle seg med naturen.

Fortsatt treningsnarkoman

men lat:

Treningsnarkoman og lat kan vel neppe omtale samme person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsnarkoman og lat kan vel neppe omtale samme person.

Det skulle man ikke tro, men det er sant. Er hekta på løping men ellers lat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...