Gå til innhold

10 måneder og beveger seg ikke fremover.

Anbefalte innlegg

Gjest grunn til bekymring???

Poden rundet 10 måneder i dag og har fremdeles ikke vist tegn til å bevege seg fremover. Det går mest i rulling, snurring og at han skubber seg bakover. Har begynt å gå litt opp i bro når han ligger på ryggen, og i mageleie kan rompa av og til gå litt opp i været, men that is it. Jeg synes det virker som "alle" andre på samme alder både krabber og nesten går.

Fortsetter under...

Gjest amparro

Jenta vår begynte å krabbe da hun var 10 måneder. Jeg husker det så godt :-) Vi var på ferie på Mallorca og hun lå på gulvet og så noen potetløv, da krabbet/ålet hun seg fram til dem.... Det fikk fart i jenta kan man si :-) Siden gikk det slag i slag....

INGEN grunn til bekymring. Jeg har en flokk med "sene barn" her i huset. Datteren min klarte ikke å sette seg opp på sin ett års dag, og i grunnen så krabbet hun aldri, bare rullet seg rundt. Plutselig ved 16 mndr.s alder skjedde alt i rekordfart - og vi kunne avbestille timen hos spesialist. I dag er hun er helt normaltfungerende, kvikk skolejente.

Du har nok absolutt ingenting å bekymre deg over, barna utvikler seg i sitt eget tempo.

Minstemann her i hus var veldig rolig som baby. Han satt forholdsvis tidlig men viste ikke noe interesse for å kunne ta seg fremover på noen måte. Han satt på rompa til han var ni måneder! Men han hadde tydeligvis brukt tiden godt. For den dagen han ville krabbe så var det 100% perfekt diagonal-krabbing fra første dag. Han hadde absolutt ingenting av dette med rulling, åling og å dytte seg bakover/fremover. Var vel derfor jeg trodde at han kom til å bli veldig sen med krabbing og videre å kunne gå. Jeg bekymret meg også litt ekstra fordi jeg hadde et par venninner med babyer på samme alder som var veldig tidlig ute, og da blir det jo lett at de sammenlignes.

Tror ikke du skal bekymre deg det aller minste jeg. Da svigerinna mi var baby så krabbet hun ikke i det hele tatt. Hun satt boms på rompa til hun var 13 måneder. Da reiste hun seg og gikk!!

Tror det meste er normalt jeg:-)

Du har absolutt ingen grunn til å bekymre deg, - men jeg forstår inderlig godt hvordan du tenker!;-) Jeg har nemlig vært der sjøl, og det var med 3.mann...

De to andre gikk rundt 1-års alderen, men minsten syntes absolutt ikke at det var noen grunn til å bevege seg, så lenge det fantes bevegelse rundt ham... Han gikk ikke før han var ca. 15 mnd, men siden har han også sprunget og klatret! Motorikken hans er det ihvertfall ingenting å si på...

Da han var 10 mnd, lå han på ryggen, og kunne, hvis han måtte!-rulle over på magen. og der lå han. Plutselig en dag reiste han seg opp, og noen dager etterpå gikk han!

Slapp av!;-) Jeg har aldri hatt det så travelt med noen av de 2 andre som med denne lille krabaten. Han er 18 mnd nå, og går under kallenavnet "røyskatta" både hjemme og i bhg;-) Og han er verdens søteste og godeste unge!

Annonse

Tror du skal ta dette helt med ro. Velsa mi krabbet ikke før hun var over 1 år (tror jeg), hun. Men hun hadde en helt fantastisk "froske-metode" på å komme seg fremover etterhvert. Hun begynnte også som barnet ditt- å skyve seg bakover føst. Noen barn krabber ikke , men begynner rett på å gå. Jenta mi reiste seg først da hun var 1 år og gikk ikke før 1 uke før hun var 18 mnd. Men da gikk hun til gjengjeld gjennom hele Frognerparken første dagen. Dag 2 gikk hun opp trappa med bleiepakke i hånda og dag 3 sparket hun fotball!

Barn utvikler seg i sitt eget tempo. Hadde ikke vært bekymret i det hele tatt.

Pust med magen!

Gjest grunn til bekymring???

Tror du skal ta dette helt med ro. Velsa mi krabbet ikke før hun var over 1 år (tror jeg), hun. Men hun hadde en helt fantastisk "froske-metode" på å komme seg fremover etterhvert. Hun begynnte også som barnet ditt- å skyve seg bakover føst. Noen barn krabber ikke , men begynner rett på å gå. Jenta mi reiste seg først da hun var 1 år og gikk ikke før 1 uke før hun var 18 mnd. Men da gikk hun til gjengjeld gjennom hele Frognerparken første dagen. Dag 2 gikk hun opp trappa med bleiepakke i hånda og dag 3 sparket hun fotball!

Barn utvikler seg i sitt eget tempo. Hadde ikke vært bekymret i det hele tatt.

Pust med magen!

Tusen takk for svar folkens. Godt å høre at det ikke er helt unormalt Jeg skal nå ta meg et skikkelig magedrag og kose meg med poden de siste dagene jeg har igjen av permisjon.

Unger er forskjellige, sånn er det bare. Noen kryper nesten ikke i det hele tatt før de er oppe på beina og går. Noen kryper og kravler ei laaaang stund før de endelig er på to.

Hos meg har nr. 1 hatt en laaaang kravle periode, og gikke ikke før han var 14 mndr. Nr 2 gikk da han var året, og nr 3 gikk da hun var 10 mndr - så det er store forskjeller, selv innen samme søskenflokk!

Dersom du likevel er bekymret, kontakt helsestasjonen.

Men uansett: Jeg ville ikke vært bekymra. Pass på at barnet får m,ye tid på gulvet, lek sammen med det. Legg gjerne noen attraktive leker litt utenfor rekkevidde, slik at barnet vil forsøke å nå det (Dersom det ikke når lekene etter ei stunds prøving, gir du selvsagt leken til barnet)

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...