Gå til innhold

Hvordan ville dere reagert?

Anbefalte innlegg

Gjest Svigerinnen hans

Vi feiret barnebursdag hos oss. Tilstede var blant annet min søster og hennes ektemann. Mens vi satt og spiste kaker/drakk kaffe (ungene var ferdige med kaker og brus, og lekte på rommene), slo han plutselig på TV - fordi det var skiflyging!!!!

Uten å spørre om det var OK, uten noen unnskyldning - han bare slo på TV. Vi var tilsammen seks voksne rundt bordet som hygget oss - men likevel følte altså han at det var viktigere å slå på TV for å få med seg skiflygingen.

(Det må legges til at mannen er sportsfanatiker og altetende på idrettsfronten - ser ALT av sport på TV)

Hvordan ville dere ha reagert?

Som vertinne?

Som øvrig gjest?

Som ektefelle?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/214627-hvordan-ville-dere-reagert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Petrine Eiffel

10

• PieLill

9

• Katt-ja

6

• jonia

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Svigerinnen hans

Enig med morsan. Hva gjorde du da?

Om mulig ville jeg som vertinne henvist til et annet tv/rom. Øre telefoner eller noe..Kanskje han hadde tatt hintet?

Glemte å si at han også slo på TV med en gang han kom. Han fikk se mens jeg og mannen min dekket bordet og sånn, så slo jeg av TVet da vi skulle sette oss "til bords".

Jeg ble egentlig mest sjokkert, og ventet vel at søsteren min ville si noe til han - noe som ikke skjedde. Så det endte med at jeg satt der og ikke gjorde noe. Derfor spør jeg hva dere ville ha gjort. For å få tips til event. neste gang.

Glemte å si at han også slo på TV med en gang han kom. Han fikk se mens jeg og mannen min dekket bordet og sånn, så slo jeg av TVet da vi skulle sette oss "til bords".

Jeg ble egentlig mest sjokkert, og ventet vel at søsteren min ville si noe til han - noe som ikke skjedde. Så det endte med at jeg satt der og ikke gjorde noe. Derfor spør jeg hva dere ville ha gjort. For å få tips til event. neste gang.

Hmmmm... vanskelig å si hva som ville vært den beste løsningen, for sure miner og anklager kan virke mot sin hensikt.

Så kanskje du kunne sagt og gjort følgende med et smil:

"Hei, nå setter jeg i en videokassett og tar opp dette til deg, så kan du få med den hjem og se på skiflyivingen etter selskapet!"

Og så bare slår du av tv'n og starter videopptaket - bestemt og resolutt - med et strålende Ultra Brite-smil! :-)

Annonse

Vanskelig å si. Det er ikke sikkert jeg hadde brydd meg så mye om at han hadde slått på tv. Men selvsagt er det uhøflig. Hvordan ville han ha reagert dersom du hadde slått av tv'en, tror du?

Ettersom han er sportsfanatiker så hadde han kanskje heller vært hjemme og sett skiflyvning der i stedet for ikke å få se skiflyvning hos deg? Hva synes du i så fall om det? Hadde det vært bedre om han holdt seg hjemme?

I min familie og omgangskrets er det mange sportsfanatikere, jeg var selv ekstrem før jeg fikk unger, nå følger jeg bare med av og til. Det å ha fjernsynet på i et selskap for å få med seg sporten synes jeg ikke noe om. Jeg hadde kanskje godtatt å ha bilde uten lyd. Jeg har opplevd det samme som deg - at folk slår på tv`n for å få med seg det som pågår der. Jeg tar lyden bort uten å spørre. Jeg har også plassert gjester framfor pc`n slik at de får med seg fotballresultater live. Jeg har selv vært gjest der sporten står så høyt på at man må heve stemmen kraftig for å kunne holde en samtale. I tillegg er det jo unger som bråker..

Ikke greit med den sporten.. Men jeg som selv følger litt med tåler kanskje mer enn de som har null interesse. Jeg har i allefall forståelse for de som synes sportsinteressen til enkelte kan ta litt overhånd.

Altså,- det var jo rimelig sært at han slo på uten å spørre i alle fall...

Men, til mannens forsvar - det var VM i skiflyging,- det var kanskje tilogmed finalen?? (Ja, jeg er veldig glad i sport!!!)

Men, hvis det hadde vært meg, og det hadde gnaget meg å gå glipp av dette, hadde jeg enten tatt det opp hjemme, holdt meg unna nyhetssendinger etc. fram til jeg kom hjem, eller evt. latt være å gå i selskapet ;-)

Hadde jeg ikke brydd meg om i det hele tatt. Dette skjer ofte hjemme hos oss. De som vil se sport, må da få lov til å gjøre det (selvfølgelig med moderat lydnivå;-))

Stort sett tenker vi også slik her hjemme, men når det er selskap er det ofte endel folk som ikke følger med på sportsfronten, og noen har man kanskje ikke sett på en stund.

Jeg tror det er lurt å se gjestene an litt før man slår på sporten. Noen av tantene til mine barn hadde vært enormt skuffet om resten av selskapet satt og fulgte med på sporten. Men bestemødrene hadde vært kjempefornøyde :-)

Gjest Elextra

Hadde jeg ikke brydd meg om i det hele tatt. Dette skjer ofte hjemme hos oss. De som vil se sport, må da få lov til å gjøre det (selvfølgelig med moderat lydnivå;-))

Merkelig holdning, det er ingen mennesekrett å se TV til enhver tid, og absolutt ikke når du er invitert bort til andre.

Akkurat slik er min svoger også... han er så utrolig vanvittig sær, at jeg er nesten glad de gangene han ikke har mulighet til å komme. I min familie og tilogmed min manns familie har vi etterhvert blitt vant til det og overser han.

Han er utrolig egosentrisk, i tillegg fullstendig fotballgal - og kombinasjonen er ikke bra... Han har også veldig lett for å komme på kant med andre folk, og har ikke vært hjemme hos oss på to år (etter en liten episode for noen år tilbake). Kan vel legge til utrolig langsur som en av hans egenskaper.

Kort sagt; jeg fatter ikke hvordan søstra mi holder ut med han (og har gjort det i 20 år)...

Annonse

Petrine Eiffel

Stort sett tenker vi også slik her hjemme, men når det er selskap er det ofte endel folk som ikke følger med på sportsfronten, og noen har man kanskje ikke sett på en stund.

Jeg tror det er lurt å se gjestene an litt før man slår på sporten. Noen av tantene til mine barn hadde vært enormt skuffet om resten av selskapet satt og fulgte med på sporten. Men bestemødrene hadde vært kjempefornøyde :-)

Selvfølgelig må det sees an, ikke minst hva slags anledning det er. I bursdager (som ikke er runde tall) synes jeg det er greit, men selvfølgelig i bryllup, konfirmasjoner, barnedåper og eks 50-årslag stiller dette seg annerledes.

Når det er sagt må jeg innrømme at i barnedåpen til jenta mi, ble det sett fotball - den berømmelige Norge-Brasil-kampen i 1998-VM. Hadde avtalt med min fotball-fanatiske bror at han skulle ta opp kampen på video og se den senere, men når alle de andre mennene satt ute i bilene for å følge med på kampen på radio, kapitulerte jeg og satte på TV'en. Dette var for å få alle folkene innendørs i stedet for at de satt i hver sine biler:-) Men gjett om min datters barnedåp blir husket av alle som var der:-)

Gjest Elextra

Jeg ville antakelig sagt at vi ikke ønsket å se TV nå, og slått av. For å være litt diplomat, kunne man jo foreslå å ta det opp, slik Morsan foreslår.

Synes det er uhørt å slå på TV uten å spørre først når man er borte, og særlig når man sitter til bords.

Petrine Eiffel

Merkelig holdning, det er ingen mennesekrett å se TV til enhver tid, og absolutt ikke når du er invitert bort til andre.

Det er mulig du og mange andre synes dette er en merkelig holdning, men for andre så er dette normalt. Og selvfølgelig er det ingen menneskerett å se TV, men likevel så ser jeg ikke på det som noe stort problem. Vi har et avslappet forhold til TV, enten den står på eller ikke:-)

jeg tror jeg lettere hadde satt han på plass som ektefelle enn som vertinne - man blir lettere stum av slikt da!

Jeg ville hatt store problemer med å sette min ektefelle på plass med andre til stedet.

Jeg er konen, ikke moren.

Denne problemstillingen er for øvrig ikke aktuell for oss.

mvh

Selvfølgelig må det sees an, ikke minst hva slags anledning det er. I bursdager (som ikke er runde tall) synes jeg det er greit, men selvfølgelig i bryllup, konfirmasjoner, barnedåper og eks 50-årslag stiller dette seg annerledes.

Når det er sagt må jeg innrømme at i barnedåpen til jenta mi, ble det sett fotball - den berømmelige Norge-Brasil-kampen i 1998-VM. Hadde avtalt med min fotball-fanatiske bror at han skulle ta opp kampen på video og se den senere, men når alle de andre mennene satt ute i bilene for å følge med på kampen på radio, kapitulerte jeg og satte på TV'en. Dette var for å få alle folkene innendørs i stedet for at de satt i hver sine biler:-) Men gjett om min datters barnedåp blir husket av alle som var der:-)

Gjett hva min mor fortsatt freser over fra min barnedåp!

;-)

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...