Gå til innhold

Hvordan ville dere reagert?

Anbefalte innlegg

Skulle tro vi hadde vært i samme selskap, eller forresten var det enda verre i bursdagen jeg var i. Vi var i 3årsbursdag til dattera til et vennepar av oss, sammen med andre barn og voksne. Der i huset satt faren i godstolen og så på sport på tv HELE bursdagen, mens mora ordnet og styrte med pølser, kaker ,leker og godter. Jeg syntes det var ganske tragisk.

Fortsetter under...

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Petrine Eiffel

10

• PieLill

9

• Katt-ja

6

• jonia

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Selv om man skal være imøtekommende overfor gjester, synes jeg dette er godt over streken for hva man behøver å godta.

Etter mine begreper er det folkeskikk å melde avbud hvis man er SÅ hekta, og ikke kan tape det for å se senere.

Barnet hadde tydeligvis begge foreldrene med, så han kunne vel holdt seg hjemme hos TV`n.

Hvorfor skal sport være eneste legitime grunn til å kunne "kreve" at TV skal være på?

Hva hvis man er hekta på naturprogrammer, musikk eller hva som helst annet. Eller en litt "sær" sport?

Dere bestemmer i deres hus.

Hva jeg hadde gjort, er jeg ikke sikker på. Jeg vet ikke om jeg hadde klart å oppføre meg så noenlunde dannet.

Med tanke på senere, liknende hendelser, kan dere f eks dra ut noen kontakter bak på TV, og si at det ikke virker.

Dere kan også på forhånd informere om at det blir TV-fri feiring, hvis det er det dere ønsker.

Har dere et annet rom dere har TV på, kan dere henvise dit.

Jeg hadde aldri giddet å flytte TV for en/flere gjesters sportsavhengighet.

Hvis det er mulig, kan kanskje feiringer legges utenom sportssendingene.

Hvis dette er en barnebursdag som varer i 2 timer, synes jeg ikke det er mye forlangt at en voksen person takler å gå glipp at 2 timer sportsending.

Tenk for noen signaler dette gir til de tilstedeværende barna.

Nå gir jeg meg før moraliseringen tar helt overhånd.

"Hvorfor skal sport være eneste legitime grunn til å kunne "kreve" at TV skal være på?"

Det MÅ være direkte!!! Det må du da forstå. Hoppgullet smaker ikke like godt i opptak.

"Hvis det er mulig, kan kanskje feiringer legges utenom sportssendingene."

Når skulle det være? Det er sport HELE tiden på en eller annen kanal. Og ALT er livsviktig.

;-) ;-)

Ville for øvrig ikke tatt sjansen på å si at noe ikke virket. Man risikerer da at minst en av gjestene melder seg frivillig som reperatør...

;-)

mvh

"Hvorfor skal sport være eneste legitime grunn til å kunne "kreve" at TV skal være på?"

Det MÅ være direkte!!! Det må du da forstå. Hoppgullet smaker ikke like godt i opptak.

Når skulle det være? Det er sport HELE tiden på en eller annen kanal. Og ALT er livsviktig.

;-) ;-)

Ville for øvrig ikke tatt sjansen på å si at noe ikke virket. Man risikerer da at minst en av gjestene melder seg frivillig som reperatør...

;-)

mvh

"Det MÅ være direkte!!! Det må du da forstå. Hoppgullet smaker ikke like godt i opptak."

Det krever i alle fall at man ikke hører på radio, ser på text-tv, at ikke dem man er på besøk hos slår på tv'en etterpå... Opptak går greit, synes jeg, men det kan være vanskelig å unngå å få spenningen ødelagt.

----------

"Når skulle det være? Det er sport HELE tiden på en eller annen kanal. Og ALT er livsviktig."

Likevel vil jeg påstå at VM i skiflyging var det eneste _store_ som pågikk i helgen. Vanlige verdenscuprenn er ikke så spesielt, det er det jo hver helg...

;-) ;-)

;-)

mvh

Joda, jeg er såpass sportsinteressert sjøl at jeg forstår det med spenningen.

MEN: Voksne mennesker må være i stand til å utsette et slik spenningsbehov.

Også må man som voksen (og foreldre) være i stand til å prioritere. Jeg leste at det på Tv 2 og NRK ble sendt til sammen 60 timer sport sist helg. Det sier seg selv at det kan være problematisk å få med seg alt. Da må man VELGE.

En person som har valgt å møte opp i en fødselsdagfeiring har valgt det. Da har vedkommende valgt bort alt annet i det tidsrommet.

Eventuelt kan man melde avbud til fellessammenkomster når det er noe på TV man MÅ se.

Det forslaget med å si at TV ikke virker er nok noe risikabel, ja. Kanskje fjerne en kabel.......gjemme fjernkontrollen......legge snø på parabolantennen......kople ut strømmen.......

Mange synes dette med tv er så mye mer hellig enn meg. Jeg ser ingenting i veien med å kunne se på tv også i sånne sammenkomster, så lenge man kan prate sammen samtidig.

Om han forventet at det skulle være stille, og han falt ut av all samtale, så blir det litt frekt, synes jeg.

I barnedåpen til min fetter nærmest sjusjet faren til dåpsbarnet ut gjestene etter noen timer, fordi han skulle på en viktig fotballkamp....

"Det MÅ være direkte!!! Det må du da forstå. Hoppgullet smaker ikke like godt i opptak."

Det krever i alle fall at man ikke hører på radio, ser på text-tv, at ikke dem man er på besøk hos slår på tv'en etterpå... Opptak går greit, synes jeg, men det kan være vanskelig å unngå å få spenningen ødelagt.

----------

"Når skulle det være? Det er sport HELE tiden på en eller annen kanal. Og ALT er livsviktig."

Likevel vil jeg påstå at VM i skiflyging var det eneste _store_ som pågikk i helgen. Vanlige verdenscuprenn er ikke så spesielt, det er det jo hver helg...

Jeg skjønner litt det der med å se direktesendinger.

Men jeg mener likevel at voksne må kunne velge og prioritere.

Velger man å møte opp i fødselsdagsfeiring så velger man det.

Er det på forhånd enighet om at TV skal stå på under fødselsdagen, er det jo OK. Vertskapet bestemmer det.

Jeg ville prøvd å unngå en fødselsdag der jeg visste at sportsendingene ville stå på fullt volum midt i stua.

Annonse

Joda, jeg er såpass sportsinteressert sjøl at jeg forstår det med spenningen.

MEN: Voksne mennesker må være i stand til å utsette et slik spenningsbehov.

Også må man som voksen (og foreldre) være i stand til å prioritere. Jeg leste at det på Tv 2 og NRK ble sendt til sammen 60 timer sport sist helg. Det sier seg selv at det kan være problematisk å få med seg alt. Da må man VELGE.

En person som har valgt å møte opp i en fødselsdagfeiring har valgt det. Da har vedkommende valgt bort alt annet i det tidsrommet.

Eventuelt kan man melde avbud til fellessammenkomster når det er noe på TV man MÅ se.

Det forslaget med å si at TV ikke virker er nok noe risikabel, ja. Kanskje fjerne en kabel.......gjemme fjernkontrollen......legge snø på parabolantennen......kople ut strømmen.......

Det var en liten smule ironisk ment.

Selv er jeg lei alle sportssendingene.

Og jeg foretrekker vel å si at vi ikke orker TV akkurat nå framfor å dikte en eller annen dum deffekt.

mvh

Jeg skjønner litt det der med å se direktesendinger.

Men jeg mener likevel at voksne må kunne velge og prioritere.

Velger man å møte opp i fødselsdagsfeiring så velger man det.

Er det på forhånd enighet om at TV skal stå på under fødselsdagen, er det jo OK. Vertskapet bestemmer det.

Jeg ville prøvd å unngå en fødselsdag der jeg visste at sportsendingene ville stå på fullt volum midt i stua.

Er ikke uenig med deg egentlig, jeg :)

Antageligvis valgte ikke denne mannen å bli med i bursdagen, konen valgte nok for ham (Ærlig talt! Du kan jo ikke bli hjemme bare for å se på sport!! Osv. osv.) Kanskje jeg tar feil ;-)

Hohoho, artig at dette kom opp nå, vi forlot en middag i helgen på grunn av at TV'n hadde stått på hele tiden mens vi var der. Vi vekslet mellom å skru av/skru ned og be ham om å skru av eller skru ned. Til slutt gadd vi ikke mer, og dro så fort middagen var oppspist. Han fikk ikke engang med seg at vi gikk...

Hadde dette vært i mitt selskap, hadde jeg rett og slett skrudd av TV'n.

Det er mulig du og mange andre synes dette er en merkelig holdning, men for andre så er dette normalt. Og selvfølgelig er det ingen menneskerett å se TV, men likevel så ser jeg ikke på det som noe stort problem. Vi har et avslappet forhold til TV, enten den står på eller ikke:-)

Noen syns det forstyrrer veldig, både lydmessig og ved at øynene automatisk blir trukket mot skjermen. Jeg er en av dem.

Annonse

Det var en liten smule ironisk ment.

Selv er jeg lei alle sportssendingene.

Og jeg foretrekker vel å si at vi ikke orker TV akkurat nå framfor å dikte en eller annen dum deffekt.

mvh

Mitt siste forslag om å legge snø på parabolen og kople ut strømmen var også et forsøk på ironi.

Jeg kunne nok gå langt, men tviler på det blir "levende lys" fødselsdag for å unngå sportsendingen.

Er ikke uenig med deg egentlig, jeg :)

Antageligvis valgte ikke denne mannen å bli med i bursdagen, konen valgte nok for ham (Ærlig talt! Du kan jo ikke bli hjemme bare for å se på sport!! Osv. osv.) Kanskje jeg tar feil ;-)

Mulig hun har presset ham.

Stakkars mann, som var nær ved å gå glipp av 2 timer sportsending. Da er det jo bare 58 timer igjen med sport, da.

Jeg tror jeg hadde presset mannen til å være hjemme hvis han var så sportsgal.

Noen syns det forstyrrer veldig, både lydmessig og ved at øynene automatisk blir trukket mot skjermen. Jeg er en av dem.

Prøv mange stemmer som forsøker og overdøve en sportssending, lekende barn i kombinasjon med migrene med sterk lydfølsomhet!

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...