Gå til innhold

Feire overtagelsesdato eller hjemkomstdato?

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi har nå i disse dager hatt frøkna vår i 1 år og har lyst til å markere dette. Men på hvilken dato, den datoen hvor vi fikk henne på (i Kina) eller den datoen som vi kom hjem til Norge? Hva har dere gjort???

Og hvordan feiret dere?

Takknemlig for svar! ;-)

Fortsetter under...

Gjest felles feiring

Vi har feiret "hjemkostdag". Besteforeldrene har vært invitert på middag og vi har kost oss sammen. Vi har aldri bedt andre enn familie til feiringen og gjort det helt forskjellig fra bursdagsfeiring. Fordi vi var så heldige å ha hjemkomstdag på motsatt side av året i forhold til bursdagene, som begge er rett før jul, har jeg valgt å gi dem en større "sommer" ting - f.eks. ny sykkel i hjemkomstoverraskelse. De siste årene har vi også nå slått sammen hjemkomstfeiringen, fordi dagene var tett på hverandre. Dette gjør det mer håndterlig synes vi.

Gjest hilsen en kina-mamma

Vi feirer begge deler! Overtakelsesdato feirer bare vi tre som var tilstede (to voksne og barnet), da går vi ut og spiser Kinamat.

Hjemkomstdatoen feirer vi med de i familien som har tid og lyst til å komme, men det er ikke like høytidelig som er bursdag, og ingen gaver og sånn, bare å komme sammen til lunsj eller middag og mimre om hentingen.

Vi feirer til og med tildelelsesdagen, men det er fordi den faller på samme dag som to bursdager i storfamilien, som også feires sammen!

Annonse

Vi feirer bare bursdager.Jeg kan ikke huske dato for hverken overtakelse eller hjemkomst for noen av de tre døtrene mine. Synes mange foreldre lager mye "styr" rundt adopsjonen. For meg var det bare en måte å FÅ ungene mine på, og det at de er adopterte betyr lite for det livet vi som familie lever nå.

Synes alle disse merkedagene er å sammenligne med å feire den dagen en ble innlagt på klinikken, kom hjem osv. Så for oss holder med bursdag - som for folk flest!

carla1365380461

Vi feirer heller ikke. Og det skyldes rett og slett at vi har en egenfødt, og vi har aldri feiret annet enn bursdag for han, så da ble det ikke aktuelt med to feiringer for lillesøster.

MEN: Vi snakker selvsagt om det - tenk, i dag fikk vi deg i Kina, osv.

(Bortsett fra i fjor, da kom jeg på det ei uke etterpå...)

Store presanger er IKKE aktuelt!

Jeg synes vel også at enkelte overdriver litt med all den feiringa - eller; at det ikke nødvendigvis er kake og presang som behøves (men å snakke om det, se film, bilder), men det må jo bli en smakssak. Jeg hadde kanskje også hatt et annet syn på det om begge ungene var adopterte ;-)

Hilsen

Vi feirer heller ikke. Og det skyldes rett og slett at vi har en egenfødt, og vi har aldri feiret annet enn bursdag for han, så da ble det ikke aktuelt med to feiringer for lillesøster.

MEN: Vi snakker selvsagt om det - tenk, i dag fikk vi deg i Kina, osv.

(Bortsett fra i fjor, da kom jeg på det ei uke etterpå...)

Store presanger er IKKE aktuelt!

Jeg synes vel også at enkelte overdriver litt med all den feiringa - eller; at det ikke nødvendigvis er kake og presang som behøves (men å snakke om det, se film, bilder), men det må jo bli en smakssak. Jeg hadde kanskje også hatt et annet syn på det om begge ungene var adopterte ;-)

Hilsen

Samme her - vi feirer ikke. Men det har hendt at vi har brukt disse datoene som en unnskyldning til å gå ut og spise kinamat, så hvis det kommer inn under feiring, så feirer vi kanskje likevel?!

:-)

MVH

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...