Gå til innhold

aaarrrrrgggg!!! Øyekatarr-dråper!!!

Anbefalte innlegg

Gjest noen som har tips?

Hvordan i huleste får man hatt dråper på øynene til en 2-åring som kniper igjen og absolutt ikke vil?!?!?! Begynner nå å bli rimelig lei etter flere dager og runder med øyekatarr. Har forsøkt list, lokking, tvang mm. men får det sjelden til ordentlig. Dessuten blir jeg så lei!

Nå sitter jeg med litt dårlig samvittighet etter kveldens runde. Jeg sprakk fullstendig og tviholdt henne hardt mens jeg "presset" opp øynene. Hun hylskrek, men jeg fikk da inn en dråpe. Huff. Ikke morsomt..

Noen tips?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/214730-aaarrrrrgggg-%C3%B8yekatarr-dr%C3%A5per/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kroppogsjel

he he. ikke bare bare det der. Jeg tok til slutt frem en sjokoladebit eller en liten is, og sa at den var hans om han tok medisin.

Og hvis det ikke funket, ja da ble det tvang da. Medisin er ikke noe man kan velge å ta. Stort sett da. (tør ikke å være så innmari bombastisk her inne).

Gjest Persille

Jeg la Billa på gulvet med hodet mellom bena mine, la bena over armene hennes og tvang øynene åpne.

Hun skrek, det varte tre sekunder - to dråper i hvert øye, glemt etter syv sekunder og etter hvert sa jeg bare at hun måtte legge seg ned fordi vi måtte, og så gjorde hun det...

Men det er kjipt de første gangene - lykke til :)

Gjest lille rosinen

Man trenger visst ikke åpne øynene har jeg hørt. Det holder om barnet har øynene lukket og at man drypper i øyekroken nærmest nesen og sørger for at barna åpner øynene før han/hun får gnidd seg i øynene. Er usikker på om dette kan funke noe bedre for deg da men...

Har også hørt om noen som fikk noen dråper som skulle dryppes i nesa...??

Annonse

Prøv å ta opp temaet med henne når hun ikke føler seg presset, når dere har en god tone. Og lov henne klistremerker eller annet etter hver økt med øyendråper.

Ikke så lett å diskutere med en 2-åring - vet jeg av erfaring ;-) Her hos oss har det hjulpet å fortelle om storesøskene - hvor friske de ble når de tok medisinen sin :o)

Det må jo bare gjøres. De første rundene med sønnen min måtte jeg holde ham hardt fast og dryppe ham med tvang. Han illskreik selvfølgelig. Etterpå var det kos og litt ros "Sånn, der fikk vi gjort det!"

Etter noen hylerunder fant han plutselig ut at han ikke omkom av det, og lot meg litt motvillig få slippe til. Da fikk ham _masse_ skryt.

Kjedelige saker, men det må til...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...