Gjest trøttt Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 tiden har gått så fort og nå er min datter 11 mnd.gammel. Jeg har hatt mye å gjøre med tre barn ,og vært mye alene. Så derfor har jeg valgt den mest lettvindte måten å få henne til å sovne på. Jeg har ammet henne i søvn både på dagen,kvelden og natten. Hun har enda ikke sovet en sammnhengende natt,og da har amming også vært den beste måten for meg å få henne til å sove igjen. Nå innser jeg at dette har vært veldig ufornuftig. Hører om andre som bare legger ungen med smokk og at de sovner av seg selv. Har prøvd dette over lang tid,men hun vil ikke ta smukken. Nå er hun blitt så stor at metoden ikke hjelper lenger for å få henne til å sove,hun klatrer og finner på andre ting om kvelden når jeg prøver å amme henne i søvn. Hun klarer ikke å finne roen selv,har prøvd mange ganger (faren også ) å være hos henne om kvelden,men det blir bare lange skrikeperioder. Hvordan skal jeg i denne overgangen klare å få henne til å sovne uten amming,og er det noen gode råd om hvordan jeg kan klare ¨å få henne til å sove mer om natten? Tror vel at ammingen har skylden i at hun våkner så mange ganger. Hun sover ellers to ganger på dagen,først i ti tiden et par timer,så et par timer i to tiden. Legger seg rundt halv åtte,og våkner ved 24 tiden,og 04 tiden,er oppe ved 06 tiden om morgenen. Håper noen har gode råd,jeg ønsker egentlig å slutte å amme,men jeg er jo selvforskyldt i at hun er blitt så avhengig av puppen i alle situasjoner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214773-amming-og-s%C3%B8vn11-mndgammel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Kutt ned til en dupp på dagtid, fra 12-14 om mulig. Så kommer det harde - dere må rett og slett sette foten ned og vise hvem som bestemmer når kvelden kommer. Legg henne og la henne skrike om hun gjør det, gå inn hvert 5. minutt så lenge hun skriker og si natta, men ikke noe kos og nuss og småprat! Som regel tar det ikke mange dagene før de fatter poenget. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214773-amming-og-s%C3%B8vn11-mndgammel/#findComment-1575948 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kizmiaz Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Vi tok barnet på eget rom og med pappan ved siden av på ekstraseng, og etter noen (4-5 ?) bråkete netter for ham så sov de hele natta gjennom. Dette gjorde vi da pappaperm.en begynte, og mor skulle på jobb. Ammingen var også på hell ved 11-12-mnd alderen for vår del. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214773-amming-og-s%C3%B8vn11-mndgammel/#findComment-1575979 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Hvis pappaen (eller f.eks. bestemor)er hjemme noen kvelder, så kan h*n ta leggingen. Du bør helst være ute av huset, h*n kan ringe deg når ungen har sovna. Hvis ikke dette er mulig, er det "bare" å holde seg hard. forklar ungen at hun ikke får pupp nå, men skal sove. Da vi vente av guttungen da han var 8 mndr, tok pappaen han om natta helt til vi åpnet matserveringen klokka 5. jeg tror kanskje jeg hadde tatt nattpuppen først? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214773-amming-og-s%C3%B8vn11-mndgammel/#findComment-1576008 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lililja Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Kutt ned til en dupp på dagtid, fra 12-14 om mulig. Så kommer det harde - dere må rett og slett sette foten ned og vise hvem som bestemmer når kvelden kommer. Legg henne og la henne skrike om hun gjør det, gå inn hvert 5. minutt så lenge hun skriker og si natta, men ikke noe kos og nuss og småprat! Som regel tar det ikke mange dagene før de fatter poenget. Vi hadde også problemer med soving fram til nå nylig. Vår er 9 mnd da.. Vi tok en økt over en uke der vi ikke gav henne mat mer om natten. Bare vann. De første nettene var det pyton og mye gråt, og hadde det ikke vært for pappan så hadde jeg nok gitt opp å la henne få pupp også Vi bor i leilighet så vi måtte ta henne opp når hun gråt, for ikke å vekke alle naboer... Da gikk vi på kjøkkenet, tok fra henne smokk, kosedyr etc. Holdt henne på fanget, tilbød henne vann og lot henne gråte 5 - 10 min, før jeg gav henne smokken og kosegyret og la henne i sengen igjen. Sånn holdt vi på i en uke, og de første nettene var det opp og ned av sengen hvertfall 20 ganger!!! Til slutt forsto hun at hun ikke fikk mat, og at det faktisk var bedre å ligge i sengen enn å sitte på fanget på kjøkkenet å hyle om natten. Hun kom ingen vei likevel;) Etter 3 netter flyttet vi henne også på eget rom. Nå sover hun fra halv åtte om kvelden til mellom 5 og 6 en gang. Da får hun pupp, og så sover hun gjerne 1 time til før hun vil stå opp. Og det aller beste med dette er at siden hun begynte å sove godt om natten, så sover hun bedre også om dagen. To lurer på 2- 3 timer. Den siste fra ca to til fire om ettermiddagen. Vet ikke om dette hjelper for deg, men det hjalp hvertfall for oss:) Lykke til.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214773-amming-og-s%C3%B8vn11-mndgammel/#findComment-1576143 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hellep Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 For det første så ville jeg passet på at ungen var skikkelig trøtt på kvelden. Så kan jo faren legge seg sammen med henne i senga, hun er jo vant til nærhet, og jeg syns det er litt brutalt å ta fra henne både pupp og nærhet. Gi henne vann på flaske å drikke, evt tutekopp hvis hun er mer vant til det. Dere må bestemme når tid hun skal få pupp igjen, om det er stengt til morgenen eller om hun kan få på natta. Det kan jo være hun er sulten på natta siden hun er vant til mat da. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214773-amming-og-s%C3%B8vn11-mndgammel/#findComment-1577220 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.