Glimtipper Skrevet 19. januar 2006 Skrevet 19. januar 2006 Squishy har nå blitt fem og en halv måned. Vi ønsker å avvenne han med melk om natten, da han allikevel ikke drikker noe særlig. Han bare våkner, vil ha flaska for å sovne igjen, suger en liten stund og sovner. Noen ganger bare en gang om natten, men i det siste så har det blitt oftere. Teorien vår er at han bare er halvvåken og kommer til å tenke på denne melkeflaska som er så god. Dermed skriker han. Det er ikke av hensyn til oss at vi vil avvenne han, da det ikke er spesielt plagsomt. Men han trenger å sove så godt som mulig om natten. I tillegg har helsestasjonen foreslått å kutte nattmåltidet, fordi han da vil spise bedre på dagen. Han ligger under sin høydekurve i forhold til vekt, før var han over. Så han mister altså en god del fett, og det før han har begynt å krabbe. Men, stort men, vi vil ikke ha en skrikekur. En mulighet er jo å gi han vann i stedet for og se om han synes det er mindre interessant å våkne for. Har dere noen andre gode ideer? Alle tips mottas med takk 0 Siter
Gjest vann ikke melk Skrevet 19. januar 2006 Skrevet 19. januar 2006 Du tar vann på flasken, ikke melk. Mulig du får et par skrikernetter, men så er det kanskje gjort :-) 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 19. januar 2006 Skrevet 19. januar 2006 Prøv med smokk i stedet for flaske - litt sutring kommer ud ikke unna uansett hva du prøver, men siden det er kosen han vil ha og ikke mat - så kan det hende det hjelper... 0 Siter
Glimtipper Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Skrevet 19. januar 2006 Prøv med smokk i stedet for flaske - litt sutring kommer ud ikke unna uansett hva du prøver, men siden det er kosen han vil ha og ikke mat - så kan det hende det hjelper... Han har et hat-forhold til smokken. Den gjør han bare eitrende sint 0 Siter
Glimtipper Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Skrevet 19. januar 2006 Du tar vann på flasken, ikke melk. Mulig du får et par skrikernetter, men så er det kanskje gjort :-) Ja, vi prøver nok det. Men vi vil nok ikke la han skrike uten trøst, så da kan det være han begynner å våkne for kosen i stedet for 0 Siter
lililja Skrevet 19. januar 2006 Skrevet 19. januar 2006 Ja, vi prøver nok det. Men vi vil nok ikke la han skrike uten trøst, så da kan det være han begynner å våkne for kosen i stedet for Jeg skrev ett innlegg i en annen tråd om 11 mnd og ikke ville sove om natten. Det var skriking inni bildet, men på fanget vårt da. Det nyttet for oss, men hun var litt større enn din når vi gjorde dette. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Skrevet 19. januar 2006 Jeg skrev ett innlegg i en annen tråd om 11 mnd og ikke ville sove om natten. Det var skriking inni bildet, men på fanget vårt da. Det nyttet for oss, men hun var litt større enn din når vi gjorde dette. Ja, jeg skulle gjerne ha ventet. Men det virker som bortkastete oppvåkninger når han ikke drikker melk allikevel. Han sover generelt lite og trenger nattesøvnen sin. Om han i tillegg vil spise bedre på dagen, så er det klart at å kutte nattmaten har mest fordeler. Men den skrikingen... Uff. Jeg liker det ikke. 0 Siter
Gjest vann ikke melk Skrevet 19. januar 2006 Skrevet 19. januar 2006 Ja, vi prøver nok det. Men vi vil nok ikke la han skrike uten trøst, så da kan det være han begynner å våkne for kosen i stedet for Han gjør nok det da ja :-) Ikke farlig om han skriker litt veit du. Å innerst inne så vet du/dere jo at det er pga kosen han evt. skriker de to-tre nettene det evt. vil pågå, det er ikke fordi at han har det vondt på noen som helst måte. Litt skriking har aldri ødelagt noen. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Skrevet 19. januar 2006 Han gjør nok det da ja :-) Ikke farlig om han skriker litt veit du. Å innerst inne så vet du/dere jo at det er pga kosen han evt. skriker de to-tre nettene det evt. vil pågå, det er ikke fordi at han har det vondt på noen som helst måte. Litt skriking har aldri ødelagt noen. Nei, kanskje ikke. Jeg gir ofte råd om skrikekurer-light, men vil jo helst unngå de selv Vi får se hvordan det går med det vannet og ta det der i fra. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 19. januar 2006 Skrevet 19. januar 2006 Han har et hat-forhold til smokken. Den gjør han bare eitrende sint Åh, da blir det verre... Da vet jeg ikke 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 19. januar 2006 Skrevet 19. januar 2006 Han har et hat-forhold til smokken. Den gjør han bare eitrende sint Det hadde gutten min også, han skjønte overhodet ikke hvorfor han skulle få stappet denne dingsen inn i munnen hver gang han ga høylydt uttrykk for noe. 0 Siter
smekka Skrevet 19. januar 2006 Skrevet 19. januar 2006 Du tar vann på flasken, ikke melk. Mulig du får et par skrikernetter, men så er det kanskje gjort :-) Hva når man gir pupp da -og babyen ikke tar flaske? Hvordan slutter man med pupping om nettene? 0 Siter
Gjest GA Skrevet 19. januar 2006 Skrevet 19. januar 2006 Hva når man gir pupp da -og babyen ikke tar flaske? Hvordan slutter man med pupping om nettene? Tutekopp? 0 Siter
Gjest vann ikke melk Skrevet 20. januar 2006 Skrevet 20. januar 2006 Hva når man gir pupp da -og babyen ikke tar flaske? Hvordan slutter man med pupping om nettene? Da må mor og far "samarbeide", mor må kanskje ligge på et annet rom, slik at ikke babyen merker puppelukten. Et par tre skrikernetter blir det garantert hos dere også. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.