Gå til innhold

problemer etter kneoperasjon


rikpk

Anbefalte innlegg

Jeg har operert både mediale og laterale minisk i mitt venstre kne to ganger. Sist gang for 6 uker siden, der nesten hele minisken ble fjernet både medialt og lateralt. I tillegg har jeg bruskslitasje, grad 4, også begge steder.

Jeg har ingen stabilitet, ingen kontroll, ingen balanse og null muskelstyrke i hele beinet etter operasjonen. I tillegg til store smerter ved bevegelse/belastning. Kneet er veldig hovent enda, det i seg selv hindrer også bevegelse. Jeg går til fysioterapi tre ganger i uken, men synes ikke det foreløpig har hjulpet noenting. Kneet blir bare mer hovent og ømt/vondt. Jeg har også konkrete smerter/stikking under kneskålen, som jeg finner bekymringsverdige, men som blir forklart med at det skyldes at kneet er så hovent enda (?)

Jeg er ikke lovet at kneet mitt noengang blir "bra" igjen, da skaden/inngrepet var såpass omfattende. De sier at det kan ta opptil et år før muskelstyrken er normal igjen, i tillegg til at jeg nok aldri vil bli ordentlig stabil i kneleddet igjen. De mener at et kunstig kneledd er "neste skritt", men at det vil man helst unngå, da jeg kun er 35 år.

Jeg lurer litt på hva som er meningen ? Jeg fungerer ikke overhodet, er ikke spådd at jeg noengang vil oppnå normal knefunksjon, har store smerter og et ekstremt "irritert" kneledd. Fremgangen er så minimal at jeg ikke ser at jeg noengang blir helt ok igjen. Selvom jeg får tett oppfølging av fysiterapeut føler jeg likevel at oppfølgingen er diffus. Foreløpig fører den ingen steder. Jeg er sterkt bekymret for hva som kommer til å skje videre. Jeg har jo ingen naturlig støtdemper i kneleddet, hverken i form av minisk eller leddbrusk. Er det overhodet mulig å bli "bra" igjen (?)

Er det noen derute som har en lignende "historie" ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...