Gjest efoll Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Hei. Jeg lurer på hva som gjør at enkelte barn har flere venner enn andre og hva som gjør noen populære, mens andre ikke? Kan popularitet arves? Dersom foreldrene ikke har særlig mange venner, kan det "smitte" over på barna? Hvi barnet mitt ikke ha så mange venner, kan jeg stole på at læreren tar opp dette med meg som forelder? Dattern min sier ting som kan tyde på at hun synes noen sosiale forhold i klassen (1.klasse) er vanskelige, men jeg vet ikke hvor alvorlig dette er. Hun er litt dramatisk av seg, så jeg vet ikke om hun overdriver. Det virker jo som om hun trives på skolen også.... Det er ikke foreldresamtaler før i mars, dersom det er noe uvanlig, så sier vel læreren ifra før det? Har din førsteklassing med seg venner hjem ofte? Sukk. alltid noe å bekymre seg for.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214855-vennskappopul%C3%A6re-barn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Vi foreldre arrangerte de første besøkene hit og dit i min sønns 1.klasse, begynte faktisk året før skolestart, for guttungen kjente ingen som skulle begynne på samme skole som ham. Vet ikke helt hva som er årsaken, men min gutt blir visst godt likt av de fleste. (iflg. lærere på skolen og førskolelærere i bhg.) Han er ganske "rund", flink til å hjelpe andre med ting de ikke fikser etc. Han fikk nye venner ganske fort etter skolestart. Aner ikke hvordan, for hjemme er han ofte en sta særing... Han har en 6-7 kompiser som besøker hverandre, særlig en av dem ringer oss ca 2 x i uka og vil ha eller komme på besøk. Jeg hadde snakket med lærerene om hvem ungen kom best overens med, og invitert dem hjem. Avtalt med foreldrene på forhånd. Det hender ungene trenger en liten "dytt" for å bli kjent. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214855-vennskappopul%C3%A6re-barn/#findComment-1577399 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.