Gå til innhold

Amming og små bryster

Anbefalte innlegg

Gjest gleder meg!

Jeg er ikke gravid på et par år enda, men gleder meg og tenker mye på det... :-)

Det er viktig for meg å kunne amme og gleder meg veldig til det, men er veldig nysgjerrig på hvordan det blir..., for jeg har veldig små pupper... Jeg fyller ikke en A en gang...

Er det noen som har erfaring i forhold til amming med små bryster? Jeg har jo hørt at de blir litt større, men de kan vel ikke bli SÅ mye større...? Tanta mi, som jeg tydelig har arvet puppene av, slet med å amme i alle stillinger bortsett fra sittende rett opp og ned. Jeg var lita da, men har blitt fortalt dette av mamma...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/214866-amming-og-sm%C3%A5-bryster/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sjøstjerna

Fyller knapt A cup.

Fullammet alle rundt 6 mnd. Brystene vokste med økende mengde melk. Full av melk var de stein-harde.

Ammet ikke oftere enn mine medsøstre skulle jeg tro. Førstefødte ville t.o.m ha mat bare 5-6 ganger døgnet fra 2 ukers alder... Men vektøkningen var GOD.

Yngstemann var storspiser, og åt MYE oftere. Men så ble han også rundere da. :-)

Gjest Ulvinnen Lurulf

Før jeg ble gravid hadde jeg A-cup.

Under ammingen hadde rikelig med melk, ingen problemer med å amme. Men jeg måtte amme hyppig, ca hver 1,5 time.

Jeg var så heldig at jeg var "lettmelket". Barna trengte ikke å suge, de bare ventet til melka begynte å renne og svelget unna.

Brystene mine vokste mye under graviditeten og spesielt under ammingen.

Nå har jeg B-cup og er veldig fornøyd med det, siden de er faste og fine :)

Gjest ex B-cup

Før jeg ble gravid hadde jeg A-cup.

Under ammingen hadde rikelig med melk, ingen problemer med å amme. Men jeg måtte amme hyppig, ca hver 1,5 time.

Jeg var så heldig at jeg var "lettmelket". Barna trengte ikke å suge, de bare ventet til melka begynte å renne og svelget unna.

Brystene mine vokste mye under graviditeten og spesielt under ammingen.

Nå har jeg B-cup og er veldig fornøyd med det, siden de er faste og fine :)

Heldige du, min erfaring var akkurat motsatt. Hadde fine B-cup-pupper, nå har jeg slappe A-cup...

Gjest Ulvinnen Lurulf

Heldige du, min erfaring var akkurat motsatt. Hadde fine B-cup-pupper, nå har jeg slappe A-cup...

Det hørtes ikke like festlig ut nei...

Jeg har hørt om kvinner som fikk større pupper av å amme sånn som meg, mange som beholdt samme størrelsen, men det er første gang jeg hører at noen har fått mindre pupper av å amme.

Annonse

Gjest ex B-cup

Det hørtes ikke like festlig ut nei...

Jeg har hørt om kvinner som fikk større pupper av å amme sånn som meg, mange som beholdt samme størrelsen, men det er første gang jeg hører at noen har fått mindre pupper av å amme.

Hmmm, har inntrykket av at det er ganske vanlig med "tomme" ammepupper etter endt amming?

UndrendePåDetMeste

Er det inntrykket jeg har fått også men mine ble større enn de var. Riktignok ikke en cup, men definitivt større.

Selv har jeg ikke barn enda, men moren min vokste fra A-cup til B-cup. I tillegg har hun fullammet både meg og min søster i nesten to år. Min oldemor, hennes bestemor, var jo voldsomt bekymret for at ikke barna skulle få i seg nok mat da, siden hun trodde at små bryster = lite melk. Men fakta er jo at selve melkekjertlene ikke tar store plassen, resten er bare fett. Så hverken jeg eller min søster led noen nød:)

Forøvrig fikk hun tatt et vakkert svart/hvitt portrettbilde av brystet sitt da det var på sitt største, ettersom faren min er en god hobbyfotograf. Bildet er faktisk både vakkert og smakfult, og historien bak er jo søt: hun var så stolt av å endelig ha litt kvinnelige former:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...