Gå til innhold

Hvor kaldt på soverommet?

Anbefalte innlegg

Skal du fryse ut ungen?

Hva er det med nordmenn og denne infernalske herdingen mot og lengselen etter det kalde?

Her har vi noenlunde samme temperatur i alle rom.

Sover jeg i et rom med temperatur over 18 grader våkner jeg med hodepine og uggen følelse i hele kroppen.

Fortsetter under...

14 grader høres fint ut. Fysikken sier at fuktighet trekker mot kulde, og at jo kaldere og tørrere luft det er er i rommet, jo tørrere er/blir det i sengetøyet. Vi avgir et par liter vann pr natt, og et sted må det ta veien. Dun har en unik evne til å omsette fuktighet på denne måten. Tørt er behagelig.

Skal du ha det ekstra bra, kan du varme opp sengetøyet med et varmeteppe en times tid før du legger deg, så all fuktigheten fortrenges ut i lufta.

Sover jeg i et rom med temperatur over 18 grader våkner jeg med hodepine og uggen følelse i hele kroppen.

18 grader er vel normaltemperatur i en bolig, er det ikke? Det bør ikke være _for_ varmt, verken i oppholdsrom eller i soverom. Bedre med en genser ekstra og etpar tøfler enn å skru opp.

18 grader er vel normaltemperatur i en bolig, er det ikke? Det bør ikke være _for_ varmt, verken i oppholdsrom eller i soverom. Bedre med en genser ekstra og etpar tøfler enn å skru opp.

Vi har ca 20-21 grader i stua, litt mindre i andre rom. Soverommet har åpent vindu og null varme på året rundt.

Hos barna er det iallefall ikke mer enn 14, heller under.

Ungene ligger i bare truse året rundt, vil ikke ha mer på seg.

Jeg har ikke vindu oppe på vårt soverom annet enn på dagtid, men en stor luftespalte som er en meter høy og 35 cm bred står oppe døgnet rundt.

Litt kjølig er det nok når jeg lukker vinduet rett før jeg legger meg, må ha på slippers for å gå over gulvet, men jeg sover godt!

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...