Gå til innhold

Tegneferdigheter, igjen

Anbefalte innlegg

Gjest Shira12

Det kan endre seg det med tegnelysten, min 4-åring ville ikke tegne tidligere, skrive bokstaver var stas, men tegne ville han ikke.

Men så plutselig en dag løsnet det, og nå tegner han av egen fri vilje.

Litt usikker på om det var pga hans dårlige syn at han ikke ville tegne, og at nå med briller ser han hva han gjør.

Men jeg ville ikke fått panikk helt enda :o)

Er enig med flere her, gjør det når ikke storesøster er med.

Husker selv at jeg ikke likte og tegne, følte at flere var mye flinkere enn meg, da var det bedre og la være.

Fortsetter under...

Nå har jeg ikke lest de andre svarene, men du kan kanskje handle inn litt forskjellig tegneutstyr. Bl.a finnes det noen fargesterke stifter (a la limstifter i størrelse) hvor man tegner ferdig tegninger på mye kortere tid. Ellers: fingermaling, glittertuber for å "tegne" med (litt jentete kanskje..) tykke stifter, tynne stifter, fargeblyanter, tusjer, vindusmaling osv osv. LA han være med å ta ut farger på maling selv??

Takk for tipset! Jeg skal se hva jeg får til. Må bare gjøre det når ikke storesøster er hjemme, for hun er så flink, og det er ikke så lett for han, tror jeg.

Vi har noen "maleri" innrammet i stilige rammer fra før hodefotingene's tid. Brukte fingermaling (tipset er å ta arket fra dem før alle farger er klasset sammen i en brun smørje), ha flere ark klar, slik at de kan fortsette på et annet ark når du redder unna et fargerikt ark).

Ungene er fremdeles stolte over maleriene de lagde for flere år siden og som henger på kjøkkenveggen. Synes faktisk de ble fine jeg også (Kjøpte tre små stilige rammer, klippet maleriene i mindre bilder, og når de henger ved siden av hverandre så er det faktisk kunst :-)

Gjest meg da nå

Min sønn tegnet kun kruseduller lenge. Var vel et år igjen til skolegang. Så kom farmor på besøk i en uke eller to, og satte seg ned å tegnet med han(tror ikke hun er noe spesielt glad i det eller flink), og da løsnet det og han følte at han kunne. Nå går han i første klasse og kan tegne hva som helst.

Så hipp hurra for svigemor!!

Sånn var min gutt også, snakka med ped.leder i b.hg ho sa det varierte fra unge til unge, men at de ofte så dette hos gutter.

Han fylte 5 på våren og den sommeren der ble han helt gira på å tegne, vi snakka lite om det men hadde alltid en kurv med det som trengs for tegning innenfor rekkevidde.

De ble skikkelig overrasket da han kom i b.hg etter ferien, det hadde vært en eksplosiv utvikling.

Så dette hadde jeg ikke bekymmret meg for.

Det kommer når det kommer, vi må bare akseptere at det erutrolig stor forskjell på ungene våre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...