Gå til innhold

Utvidet rett til kontantstøtte

Anbefalte innlegg

koreamamma1365380166

Gutten min fyller tre år neste måned. Etter de gamle reglene hadde kontantstøtten falt bort. Han har halv plass i barnehage, har defor mottatt delvis kontantstøtte. Ifølge de nye reglene skal vi ha rett til kontantstøtte til november. Lurer nå på om utbetalingene fortsetter automatisk til det har gått to år, eller må jeg stille krav??

Ble kanskje litt rotete, men håper dere forstår hva jeg mener :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/214890-utvidet-rett-til-kontantst%C3%B8tte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor har dere rett på kontantstøtte til november når barnet fyller tre neste måned? Fikk nå en lapp fra Trygdekontoret i går, og der stod det da at kontantstøtten nå var REDUSERT til max 23 mnd i stedet for 24 mnd i tillegg til at det månedlige beløpet var redusert?

Jenta mi får også delvis kontantstøtte (40%) og hun fyller to år i mars. Jeg trodde det betydde at i mars neste år er det slutt?

Hvorfor har dere rett på kontantstøtte til november når barnet fyller tre neste måned? Fikk nå en lapp fra Trygdekontoret i går, og der stod det da at kontantstøtten nå var REDUSERT til max 23 mnd i stedet for 24 mnd i tillegg til at det månedlige beløpet var redusert?

Jenta mi får også delvis kontantstøtte (40%) og hun fyller to år i mars. Jeg trodde det betydde at i mars neste år er det slutt?

Hei

Hvis du leser litt nøyere på den lappen du fikk, så står det at adoptivbarn har rett til kontantstøtte i inntil 23 måneder uansett hvor gamle de er. Dvs. inntil senest samme måned som de begynner på skole. Flere eldre barn blir adoptert til Norge og det er jo rett og rimelig at de også skal få full utbytte av kontantstøtten hvis ønskelig.

Hilsen

Hei

Hvis du leser litt nøyere på den lappen du fikk, så står det at adoptivbarn har rett til kontantstøtte i inntil 23 måneder uansett hvor gamle de er. Dvs. inntil senest samme måned som de begynner på skole. Flere eldre barn blir adoptert til Norge og det er jo rett og rimelig at de også skal få full utbytte av kontantstøtten hvis ønskelig.

Hilsen

Stemmer det, at det var et avsnitt om adoptivbarn, Jeg hoppet over det avsnittet :-)

Du har nå rett til inntil 23 måneder med kontantstøtte etter at stønadsperioden for fulle adopsjonspenger er utløpt. vi fikk kontantstøtte fra 1.1.05, og det blir da 23 måneder fra denne datoen. Vi sendte bare et brev med en "søknad" til trygdekontoret etter avtale, og har nå fått innvilget dette.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...