Gå til innhold

Trenger hjelp til vurdering av størrelser

Anbefalte innlegg

Gjest vanskelig, men må bare handle...

Har funnet noen ting på veldig tilbud, som jeg bare må kjøpe selv om jeg er usikker på størrelsen. Kan noen vurdere sammen med meg? Det er fra HM.

Skjørt og genser til en jente på akkurat 8 år. Hun er litt høy, men slank. 122/128 eller 134/140?

Baby bobledress. Skal passe fra babyen er 4 mnd - 9 mnd. 68 eller 74?

Fortsetter under...

Ikke engang min bittelille baby fikk på seg klær i 68 da hun var 9 mnd, så det må bli 74, men da blir den schvær når ungen er 4 mnd da... Men trenger man bobledress når de er så små da? Har ikke brukt bobledress til babyen min før nå de siste to ukene, og det er bare fordi vi har akt på akebrett.

Skjørt og genser til en jente på akkurat 8 år. Hun er litt høy, men slank. 122/128 eller 134/140? 122/128 passer guttungen min på 7 år, han er liten og tynn så dersom jenta er litt høy for alderen hadde jeg gått for 134/140.

Nå vokser babyer temmelig mye fra de er 4 til de er 9 mnd, ikke kjøp mindre enn 74 i alle fall. Men en på 4 mnd vil muligens drukne i den... På den annen side kan du sannsynligvis bare glemme å få en dress i str. 68 på en baby på 9 mnd.

Ikke engang min bittelille baby fikk på seg klær i 68 da hun var 9 mnd, så det må bli 74, men da blir den schvær når ungen er 4 mnd da... Men trenger man bobledress når de er så små da? Har ikke brukt bobledress til babyen min før nå de siste to ukene, og det er bare fordi vi har akt på akebrett.

Synes det er greit med en liten bobledress ut i bilsete, tli/fra bil. Hva har du på da? Funker burgunderrød på en guttebaby? Kan ha den fra 4-6, deretter den nye jeg skal kjøpe i 74, da.

Synes det er greit med en liten bobledress ut i bilsete, tli/fra bil. Hva har du på da? Funker burgunderrød på en guttebaby? Kan ha den fra 4-6, deretter den nye jeg skal kjøpe i 74, da.

Hvorfor skulle ikke burgunderrød funke på en gutt? Vil dressen krølle seg? Vil han få begge beina i samme buksebein? Vil ikke glidelåsen gå igjen? Kommer hetta bak-frem? ;o)

Selvfølgelig funker burgunder på en gutt!!!!

Annonse

I bilen har vi på ullbukse (eller vanlig bukse + ullteppe) og ulljakke eller tykk jakke.

Men jeg har vel kanskje brukt en sånn tykk dress i bilen også når jeg tenker etter.

Om burgunderrød passer på gutt kommer an på detaljene, jeg syns de er gode til å kline på sånne bittesmå ting som sier at "dette er et jenteplagg". Prøver å kjøpe kjønnsnøytralt selv for å ha anledning til å bruke til eventuelle flere barn, men det er søren ikke lett. Blir mange ganger til at jeg heller tar på jenta mi gutteklær. ;)

Gjest Elextra

Jeg ville ikke hatt bobledress på babyen i bilen. Det må da bli veldig klamt?

Mine har ikke hatt behov for noen bobledress/vinterdress før de har vært 7-8 måneder (når de kan ha glede av å kravle i snøen).

Jeg ville ikke hatt bobledress på babyen i bilen. Det må da bli veldig klamt?

Mine har ikke hatt behov for noen bobledress/vinterdress før de har vært 7-8 måneder (når de kan ha glede av å kravle i snøen).

Nei, det blir ikke klamt. Vi har alltid hatt det på våre. Det var i grunnen ikke spørsmålet. Jeg lurte på str.

Hvorfor skulle ikke burgunderrød funke på en gutt? Vil dressen krølle seg? Vil han få begge beina i samme buksebein? Vil ikke glidelåsen gå igjen? Kommer hetta bak-frem? ;o)

Selvfølgelig funker burgunder på en gutt!!!!

Selvfølgelig er passformen den samme og hetta snur seg ikke på en gutt. Jeg lurte på om fargen passer både gutt og jente. Trodde det kom fram i innlegget. Har bare brukt den til jenter tidligere.

I bilen har vi på ullbukse (eller vanlig bukse + ullteppe) og ulljakke eller tykk jakke.

Men jeg har vel kanskje brukt en sånn tykk dress i bilen også når jeg tenker etter.

Om burgunderrød passer på gutt kommer an på detaljene, jeg syns de er gode til å kline på sånne bittesmå ting som sier at "dette er et jenteplagg". Prøver å kjøpe kjønnsnøytralt selv for å ha anledning til å bruke til eventuelle flere barn, men det er søren ikke lett. Blir mange ganger til at jeg heller tar på jenta mi gutteklær. ;)

Den er nøytral. Helt enig med deg. En blå dress må ha en rosa blomst på leggen sånn at den plutsleig blir veldig jentete. Men denne er nøytral, så da kan jeg bruke den først.

Synes det er veldig praktisk med dress til/fra og i bil. Dårlig varmeapparat har vi og :-)

Den er nøytral. Helt enig med deg. En blå dress må ha en rosa blomst på leggen sånn at den plutsleig blir veldig jentete. Men denne er nøytral, så da kan jeg bruke den først.

Synes det er veldig praktisk med dress til/fra og i bil. Dårlig varmeapparat har vi og :-)

Ja det er sikkert lurt. Men jeg tror faktisk ikke det går å bruke samme dress helt fra 4 mnd til 9 mnd...

Annonse

Gjest Flystripa

Ja det er sikkert lurt. Men jeg tror faktisk ikke det går å bruke samme dress helt fra 4 mnd til 9 mnd...

Joda, det går an. Jeg har 3 sommerbarn. Innen de var 4 mnd var de godt stappa plugger på 6-7 kg og brukte str 68/74. De var dog litt kompakte, men dressen er myk og føyelig, og jeg brukte ikke de der labbene den første mnd, for _da_ så den altfor stor du.

Har en dress fra Lindex som er brukt til alle 3. Går så bra atte ;o)

Joda, det går an. Jeg har 3 sommerbarn. Innen de var 4 mnd var de godt stappa plugger på 6-7 kg og brukte str 68/74. De var dog litt kompakte, men dressen er myk og føyelig, og jeg brukte ikke de der labbene den første mnd, for _da_ så den altfor stor du.

Har en dress fra Lindex som er brukt til alle 3. Går så bra atte ;o)

Også hadde ikke vokst ut av 74 da de var 9 mnd?

Frøkna mi brukte vel 62 da hun var 4 mnd, og har snart vokst ut av 74. (hun er 10 mnd og lita)

Gjest Flystripa

Også hadde ikke vokst ut av 74 da de var 9 mnd?

Frøkna mi brukte vel 62 da hun var 4 mnd, og har snart vokst ut av 74. (hun er 10 mnd og lita)

Nei, de hadde ikke det. Men nå må jeg tilføye at de to første krysset vektpercentilkurvene (?) kjapt, og ved 6 mnd alder var de ca 9 kg. Ved 12 mnd var begge fortsatt under 10 kg. Men lengdemessig var de midt på treet, og etterhvert litt små.

Når det gjelder bomullsklær/inneklær som bl.a. tørkes i trommel, så vokste de fra flere størrelser ja. Babyen bruker nå 74 (80 i noen bodyer og nattdrakter).

Nå er guttene noen tynne bengler og i nedre del av kurven. Lilleblubba er en kraftig sak på 7,5 kg og 6 mnd.

Skjørt og genser til en jente på akkurat 8 år. Hun er litt høy, men slank. 122/128 eller 134/140? 122/128 passer guttungen min på 7 år, han er liten og tynn så dersom jenta er litt høy for alderen hadde jeg gått for 134/140.

Nå vokser babyer temmelig mye fra de er 4 til de er 9 mnd, ikke kjøp mindre enn 74 i alle fall. Men en på 4 mnd vil muligens drukne i den... På den annen side kan du sannsynligvis bare glemme å få en dress i str. 68 på en baby på 9 mnd.

min bruker 68 og er 9 mnd på søndag =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...