Gå til innhold

Amming og hull i tennene?


laika

Anbefalte innlegg

I brosjyrene som gis ut om tenner står det at morsmelk kan gi hull i tennene. Jeg fikk også beskjed på helsestasjonen om ikke å amme på sengen når jeg legger veslejenta. Hun har nå fått 4 tenner. Jeg synes det er greit å amme når vi legger oss får da er hun såpass rolig at hun får i seg mye melk. Dessuten så er det veldig koselig for oss begge. Ellers om dagen er ikke ammingen så lett å få til. Morsmelk kan da vel ikke være så skadelig for tennene? Noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk vite her på forum at så lenge barnet ikke ligger til puppen i timesvis om natten så er det helt greit å amme etter tannpussen om kvelden. Men noe annet får hun altså ikke etter at tennene er pusset! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære laika. Det er ikke noe belegg for at amming etter tann frembrudd, er skadelig for tennene. For mer info om dette se hva som er skrevet før.Fortsett og kos dere om kvelden med ammingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...