Gå til innhold

Femte norgesdag

Anbefalte innlegg

Hos oss feirer vi litt den dagen vi kom heim til Norge. I dag er det 5 år siden vi kom hjem med vår yngste, som nå har rukket å bli 7. Pappa'n er

bortreist på jobb,Narve uler som verst rundt husene, så ho fikk be noen venninner i nabolagettil ei markering- uten gaver vel og merke for det er jo ikke bursdag. Fem 6- 8 åringer sang/hylte wig wamlåter i over en time. Jentene er dratt og hovedpersonen sitter med vond hals, men er strålende fornøyd. Tenk så heldig vi er som har fått disse to gullene som nå sitter klistret foran TVen og ser film.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/214977-femte-norgesdag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kinamamsen

Slitsomt med slike bursdager, men skjønner den gleden det gir deg. Gleder meg til den dagen det blir min tur å oppleve Indiaprinsessen annet enn på bilder!

Jeg er imponert over dere som husker å feire alle disse ekstraordinære merkedagene etter så mange år. Etterhvert så har dagen for overtagelse blitt en dag for samtale og ettertanke - og ikke minst dyp takknemlighet til bio-foreldre, gjerne med å se på video/bilder, men ikke med noe ekstra feiring. Kanskje vi lager Kina-mat for å markere innad i familien, men ikke noe markering utad. Dagen for hjemkomst til Norge huskes og nevnes, men feires ikke. Bursdag derimot feires med brask og bram som for alle andre barn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/214977-femte-norgesdag/#findComment-1579914
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...