Gå til innhold

trenger råd!


Gjest panikk slagen

Anbefalte innlegg

Gjest panikk slagen

Jeg har slitt med alvorlige spiseforstyrrelser og har vært innlagt lenge.

I løpet av noen måneder har jeg gått mye opp i vekt, veide 30, 5 kilo da jeg ble innlagt og nå veier jeg 44 kilo.

jeg er på et sted nå der matprogrammet ser slik ut:

frokost: en stor posjon havregrøt med 1 ss syltetøy, 2,5 dl lettmelk, en tykk brødskive med smør og skinke, ett knekkebrød med smør og ost.

lunsj er som en stor middags posjon, tilsvarer ca 600 kalorier.

mellom. en frukt- kakestykke eller kjeks

middag: en stor posjon, tilsvarer ca 600 kalorier.

kveldsmat. en tykk brødskive med smør og skinke, et knekkebrød med ost og smør.

aktivitetsnivået jeg har nå er veldig lavt, og her sier de at vekten min kommer til å stabilisere seg på det her....

men alle steder leser jeg at med mine høyde ( er 155 cm) og med min vekt forbrenner jeg 1700 kalorier daglig med et moderat aktivitetsnivå, så hvordan i huleste skal jeg stabilisere kroppen min når jeg får i meg mer enn 2000 kalorier nå?

jeg skal ikke mere opp i vekt, for har nådd min normalvekt nå.

håper noen kan svare.

er ikke det her litt vel mye mat for en som er 155 cm og veier 44 kilo?

dette er vel ikke normalt?

å spise så mye mener jeg.

var innlagt på sykehus tidligere, men jeg fikk i perioder drypp, sonde en periode til å begynne med, men jeg har gått opp i vekt hele tiden. virker som det aldri stopper.....

og får litt panikk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lille pille trille

Du er fortsatt svært syk hvis du tror du har nådd normalvekt. BMIen din viser du er svært undervektig. Med andre ord, forsøk å ta til deg de rådene du får der du er. De vet hva de snakker om, det er sykdommen din som snakker til deg om at du er normalvektig nå. God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke på normalvekt ennå, med mindre du er 13 år gammel.

Jeg er 2,5 cm lavere enn deg og skulle jeg veid 44 kg så hadde jeg sett ut som et vandrende skjellett. Rundt 50 kg vil være en passende vekt for deg vil jeg tro, men du kan godt veie både 55 og 60 uten å være tykk.

44 kg er for lite og som Lille Pille Trille sier - lytt til ekspertene rundt deg, de vet hva de snakker om, du er fremdeles fanget av spiseforstyrrelse-spøkelset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, 155 cm og 44 kg?? Jeg er 158 cm og veier 63 kg. Og jeg må si jeg synes selv jeg er slank. Det er nok i topplokket ditt det sitter. Du kan nok spise med god samvittighet. Hør på de ekspertene du har rundt deg du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest panikkslagen

poenget er at vekten min skal stabiliseres, muligens jeg skal flere kilo opp med ikke på dette tidspunkt, for jeg har gått opp mange kilo på kort tid. viktig at hodet henger med og sånn, hvis dere skjønner?

men her spiser man 2300 kcal i løpet av en dag, iallefall etter mine beregninger...og da kommer jeg jo til å forsette å gå enda mer opp i vekt, ikke sant?

hvor mange kalorier jeg trenger er vel ca 1700, for aktivitetsnivået mitt er minimalt...

går jeg enda mer opp i vekt nå, ender det med masse oppkast og surr og det vil jeg ikke. den fasen er jeg igjennom nå, og orker ikke lure persoanlet her.vil bli frisk, men klarer ikke gå mer opp i vekt. den må stabiliseres, og da er jeg utrolig usikker på om denne mengden er for mye, for det tror jeg....

lei av å gå opp i vekt, blir for tøft psykisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille pille trille

poenget er at vekten min skal stabiliseres, muligens jeg skal flere kilo opp med ikke på dette tidspunkt, for jeg har gått opp mange kilo på kort tid. viktig at hodet henger med og sånn, hvis dere skjønner?

men her spiser man 2300 kcal i løpet av en dag, iallefall etter mine beregninger...og da kommer jeg jo til å forsette å gå enda mer opp i vekt, ikke sant?

hvor mange kalorier jeg trenger er vel ca 1700, for aktivitetsnivået mitt er minimalt...

går jeg enda mer opp i vekt nå, ender det med masse oppkast og surr og det vil jeg ikke. den fasen er jeg igjennom nå, og orker ikke lure persoanlet her.vil bli frisk, men klarer ikke gå mer opp i vekt. den må stabiliseres, og da er jeg utrolig usikker på om denne mengden er for mye, for det tror jeg....

lei av å gå opp i vekt, blir for tøft psykisk.

Uansett hva vi sier til deg, vil sykdommen din overdøve oss. Dermed hjelper det ikke så mye om vi gir deg fornuftige råd... Du sier du ikke vil lure behandlerne dine, den eneste som i så fall blir lurt om du "jukser" med maten; det er deg selv.

Håper du etterhvert blir friskere og får lyst til å oppleve noe annet enn det du beskriver her. Livet har så mye å by på som du går glipp av med din sykdom. Håper vektfiskering og kaloritelling vil få en mindre viktig plass i livet ditt.

Med ønske om riktig god bedring, hold ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

SnoopyGirl1365380949

Hei jeg har også slitt med Anorexia og er ikke helt frisk ennå vil jo også ned føler det er for mye det jeg veier. Men du er alt for tynn jente du må gjøre som de sier og ikke lure deg selv. Du kan slite med det så lenge, og det er en vond sykdomm.Jeg vet det er det. Og man vil ikke opp i vekt men kroppen din vil mer opp for du skal veie mer og om du går opp og veier mer vil du fortsatt være slank og tynn :) Du veier for lite som de andre sier her.Stå på med det du gjør ikke gi opp :) Ønsker deg Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...