Gå til innhold

Når man har fått nok barn

Anbefalte innlegg

Gjest petitas

Jeg og mannen min synes vi har nok unger. Før vi fikk siste barnet ble vi enige om at han skal sterilisere seg etter barnet var født.

Nå skjelver han bare ved tanken. Han er skikkelig redd inngrepet. Jeg er redd for å sette inn spiral. Pyser begge to altså!

Hva gjør dere andre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/215030-n%C3%A5r-man-har-f%C3%A5tt-nok-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sjøstjerna

Han steriliserte seg på eget initiativ.

Lokal bedøvelse, og enkelt inngrep sa han. Kom hjem samme dag. HELT uproblematisk. Gikk på jobb etc dagen etter....

Og nå? Jo, kjempefint. Alt ved han er som før- og alt fungerer helt fint. Vi kan ha så mye sex vi bare vil- uten å være redd for graviditet.

:-)

Lokal bedøvelse, og enkelt inngrep sa han. Kom hjem samme dag. HELT uproblematisk. Gikk på jobb etc dagen etter....

Og nå? Jo, kjempefint. Alt ved han er som før- og alt fungerer helt fint. Vi kan ha så mye sex vi bare vil- uten å være redd for graviditet.

Samme her.

Annonse

kakki1365380609

Slik er det her også :o)

Jeg er vel egentlig litt for ung for å tenke seriøst på det, men mens jeg venter(venteliste her) så blir det hormonspiral.

Hvorfor sterilisere meg? Fordi kroppen min ikke tåler en graviditet til (bekkenet og ryggen), og selvsagt fordi jeg ikke ønsker flere barn- samlivsbrudd eller ikke.

Gjest petitas

Hos oss ble det jeg som steriliserte meg. Men vi var såpass godt voksne at det ikke var noe skummelt, uansett framtidig samlivsbrudd eller hva som skulle skje.

Og jeg rakk det akkurat før det ble så dyrt :-)

Vi har jo snakket grundig om dette, vi ønsker ikke flere barn i framtiden uansett. Jeg spurte han om hva han hadde tenkt om han ble forelsket i en dame som ikke har barn og som ønsker det sterkt. Svaret var nei - ingen flere barn! Vi håper jo selvsagt det blir oss videre også, men man har jo aldri noen garanti for det.

Jeg synes det er dumt at han ikke vil sterilisere seg likevel, men kan jo ikke tvinge han heller. På samme måte som han ikke kan tvinge meg til å sette inn spiral. Kondom går greit, men er jo ikke det helt store da..

Så dette er blitt et lite problem for oss, vi som ellers har det så godt sammen. Tanken på å bli med flere barn gjør at vi ikke er så spontan på den fronten lenger. Vi vet jo begge to at et uhell gjør at vi tar i mot barnet og at vi blir glad i det, men vi har nok unger nå.

Fint å lese om de som har en mann som har sterilisert seg, og at inngrepet gikk greit. Min mann er så redd for inngrepet - han grøsser ;-)

Gjest hos oss

Vi skal heller ikke ha flere barn. Men ingen av oss vil sterilisere oss enda.

Mannen min har skrekken fordi han har kamerater som har gjort det og fått infeksjon etterpå. Og det er visstnok vondt.

Jeg har ikke lyst til å gjøre det enda fordi jeg er redd for komplikasjoner jeg også. Det er jo et større inngrep på damer.

Så nå bruker vi sikre perioder og hopper i tillegg av i svingen. Og det funker bra det.

Om vi blir gravide igjen så er det heller ikke verdens undergang, det har vi diskutert for vi vet jo risken vi tar.

Jeg tåler verken kondom eller andre prevansjonsmetoder noe godt.

Gjest sjøstjerna

Mannen min har skrekken fordi han har kamerater som har gjort det og fått infeksjon etterpå. Og det er visstnok vondt.

Jeg har ikke lyst til å gjøre det enda fordi jeg er redd for komplikasjoner jeg også. Det er jo et større inngrep på damer.

Så nå bruker vi sikre perioder og hopper i tillegg av i svingen. Og det funker bra det.

Om vi blir gravide igjen så er det heller ikke verdens undergang, det har vi diskutert for vi vet jo risken vi tar.

slik gjorde vi det... inntil vi plutselig kom til det standpunkt at det er KRISE om vi blir gravid.

Da insisterte min mann på sterilisering av seg selv.

pokker, ingen ledig nick

Jeg bruker noe som heter persona.En liten datamaskin(liten)som kjøpes på apoteket.antar den koster ca 1500 kroner nå. Itilegg trenger du ei pk testpinner hver måned.Lyser det gult på maskina betyr det at du skal ta ei urinprøve, altså testpinnen.Du får da rødt eller grønt lys, avhengig av om du må bruke prevansjon osv.Du tar ca 5-6 slike prøver om måneden.Gjør ikke noe om du glemmer det en dag. Jeg brukte den i 6 år før jeg nå ble planlagt gravid( da lyste det ett egg i vinduet) Skal begynne med dette igjem , men må få mensen igjen først. Det finnes også noe som heter ladycomp på markedet, der tar du testen i munnen, temperatur tror jeg.Men denne tror jeg koster 5000 kroner eller noe sånt.

Annonse

Spiral her. Det går så fin så, ikke noe å grue for :o)

Mannen min snakket om å sterilisere seg, men jeg syns det er litt drastisk. Man vet jo aldri. Kan hende han vil angre om noen år. Jeg syns det er OK å bruke spiral, så da har han ikke behøvd å gjøre det.

Vi har tre barn og setter en stopp nå. Vi har snakket om sterilisering, men mannen min er ikke klar for det ennå - som din mann.

Det er mulig jeg skal ta en underlivsoperasjon, og hvis jeg skal det, kommer jeg til å foreta sterilisering. Hvis jeg ikke skal opereres, kommer nok mannen min til å gjøre det etterhvert.

Foreløpig bruker jeg Marvelon p-piller.

Hos oss har mannen sterilisert seg. Selve inngrepet ble gjort med lokalbedøvelse, og det var over på snaut 3 kvarter alt inkludert.

Han kjørte til og fra sykehuset selv, så det var ingen stor operasjon!

Inngrepet for menn er mye mindre enn for kvinner, så for oss var det aldri noen tvil.

Etter flere år med kondom var det en ren lettelse for begge parter at han valgte å gjøre det slik!

Vi har tre barn og setter en stopp nå. Vi har snakket om sterilisering, men mannen min er ikke klar for det ennå - som din mann.

Det er mulig jeg skal ta en underlivsoperasjon, og hvis jeg skal det, kommer jeg til å foreta sterilisering. Hvis jeg ikke skal opereres, kommer nok mannen min til å gjøre det etterhvert.

Foreløpig bruker jeg Marvelon p-piller.

Finnes Marvelon på markedet enda? Trodde det ble slutt på dem, etter alt skriveriet som var om dem for noen år siden...

Brukte dem selv på den tida, men det ble det kjapt en slutt på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...