Gå til innhold

Når man har fått nok barn

Anbefalte innlegg

Finnes Marvelon på markedet enda? Trodde det ble slutt på dem, etter alt skriveriet som var om dem for noen år siden...

Brukte dem selv på den tida, men det ble det kjapt en slutt på.

Hva mener du? Da legen sa jeg skulle bruke dem, fikk jeg litt "bad-feeling" om at det var et eller annet med dem... Akkurat det samme har et par venninner sagt, uten at de husker eksakt hva det var.

Fortell!

Fortsetter under...

Jeg hadde gjerne sett at min kjære satte inn spiral, men han er ikke helt med på det.

Så jeg skal sette inn en spiral igjen. Gruer meg litt, det var vondt sist. Men skal ta Paracet på forhånd denne gangen.

Du hadde gjerne sett at mannen din satt inn spiral...? Hvor da? Er det du som skriver feil her, eller er det jeg som ikke henger helt med i utviklingen..? Fikk nå meg en god latter da ;-)

Eller du spøker, he he. Og da ER det jeg som er treg :-/

Gjest beninjo

Du hadde gjerne sett at mannen din satt inn spiral...? Hvor da? Er det du som skriver feil her, eller er det jeg som ikke henger helt med i utviklingen..? Fikk nå meg en god latter da ;-)

Kanskje han snurrer den rundt snoppen. Fungerer nok helt greit som prevensjonsmiddel, men han gikk ikke med på det da.. ;-)

Hjelpes meg!!! Går det virkelig ann å skrive så feil??? Jeg mente å si at jeg gjerne hadde sett at han steriliserte seg...

*Humrer og ler* Ja, ja, sånn kan man bli i ammetåka...

Her i huset er det mannen min som skal sterilisere seg, men pga andre ting (en hofteoperasjon som mannen min skal igjennom om kort tid) har det ikke blitt prioritert akkurat nå. I mellomtiden er det kondom det går i. ;-)

Så dere er helt sikre på at 8 er nok, da? ;o)

Annonse

Hva mener du? Da legen sa jeg skulle bruke dem, fikk jeg litt "bad-feeling" om at det var et eller annet med dem... Akkurat det samme har et par venninner sagt, uten at de husker eksakt hva det var.

Fortell!

Jeg husker ikke helt hva det var, det er så mange år siden.. men det var vel mange som fikk problemer med dem, lurer på om det var blodpropp. Det kan man jo få ved bruk av flere typer p-piller...

Det var i alle fall mye skriverier om Marvelon og bivirkninger/skader. Om du har brukt dem i mange år, er det vel ingen fare for at noe skal skje, men var jeg deg, ville jeg byttet til noe mer "vanlig" - Yasmin, Trionetta, Diane... et eller annet annet :)

skorpionfisken

Min mann steriliserte seg på eget initiativ. Gikk helt greit, ingen komplikasjoner.

Da han var hos legen snakket denne lenge med ham om hva hvis han ville ha flere barn. Hva hvis barna vi hadde døde? Hva hvis vi ble skilt eller jeg døde og han giftet seg på nytt og da ønsket seg barn?

Han var ganske bestemt. Hvis barna våre døde kunne ingen erstatte dem, dessuten kunne vi adoptere på nytt. Han var totalt avvisende da legen antydet av vi kunne bli skilt. Men hvis hans skulle bli alene, så måtte en evt ny partner respektere at han ikke ville ha flere barn.

Vi ble skilt, han giftet seg på nytt, og vi er spente på om de klarer å produsere barn sterkt hjulpet av legevitenskapen, for nå ønsker han seg ett nytt barn mer enn alt annet i verden. Offentlige sykehus hjelper ikke sånne som er selvgjort sterile. Om de får hjelp så er det bakerst i køa hvis de får tid. Hjelpa må man betale selv på dyre privatsykehus.

La det være en advarsel til andre. IKKE steriliser deg før du er for gammel/alvorlig syk til å få barn. Man kan aldri vite hva framtiden bringer.

Jeg husker ikke helt hva det var, det er så mange år siden.. men det var vel mange som fikk problemer med dem, lurer på om det var blodpropp. Det kan man jo få ved bruk av flere typer p-piller...

Det var i alle fall mye skriverier om Marvelon og bivirkninger/skader. Om du har brukt dem i mange år, er det vel ingen fare for at noe skal skje, men var jeg deg, ville jeg byttet til noe mer "vanlig" - Yasmin, Trionetta, Diane... et eller annet annet :)

Har bare brukt dem i én måned. Skal til ny kontroll hos gynekolog om fire uker, så jeg fortsetter i alle fall frem til da. Skal høre nøyere med henne om hva det var for noe negativt med marvelon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...