sommerkreps Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Sønnen min på 3 mnd blir bare mer og mer urolig om natta..Fikk tips om at hvis jeg har rutiner for soving på dagtid så kanskje det hjelper på nattesøvnen også..? Har klare rutiner med legging og det fungerer greit. Sovner alltid av seg selv i vogga mellom ti og elleve. Men på dagtid har han vært veldig vanskelig å få til å sove. Sovner i vogna på tur, men er vanskelig å gå hele tida her jeg bor. Skal prøve å ta vogna inn i gangen om det funker å legge han der. Men så lurer jeg på hvor ofte og hvor lenge en 3 mnd baby bør sove på dagtid? Og hvis han sover lenger noen ganger enn andre, skal jeg vekke han da for å opprettholde rutinene? Alle tips mottas med stor takk! (også hvis du har forslag til å bedre nattesøvnen..i natt våkna han hver halvtime-time fra ett til seks og da måtte jeg bare stå opp tilslutt..ikke ville han spise noe særlig heller..Prøvde mme i går kveld i håp om at han skulle sove bedre, men ble heller verre..) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/215037-s%C3%B8vnrutiner-p%C3%A5-dagtid-3-mnd-baby/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Snuppa mi er 11 uker i dag, og har stort sett sovet ok på natta hele livet (3 timer i strekk i starten, nå går det stort sett 8-9 timer i strekk). Men på dagtid har vi vært helt rutineløse, helt til for en uke siden... Da fikk jeg ånden over meg, og tenkte at jammen skulle jeg fikse på det! Kveldene er mye hyggeligere dersom hun har sovet en del om dagen, og hun er lettere å legge om kvelden, og sover bedre... Jeg har brukt vogna inne. Det funker stort sett greit. Men hvis jeg kan gå en liten tur, og la vogna stå igjen ute, så sover hun stort sett aller best. Jeg begynte med å gå et par timer daglig, for å "hjelpe inn" rutinen (hun har alltid våknet når vogna står stille). Da sov hun så tungt at jeg kunne sette fra meg vogna, også sov hun en time til ute. Etter tre timer har jeg vekket henne, for jeg vil ikke at hun skal sove lenger enn det i strekk på dagtid. Men altså - den lange duppen, sånn fra 14-17 (sånn cirka da, den varierer gjerne med et par timer begge veier), har gjort underverker. Ellers dupper hun i vippestolen (kan legges flatt), og det er også den som funker best dersom hun er overtrøtt... (sitter med foten på den og gynger henne). Mitt tips: begynn med å skrive ned rytmen til babyen! Eller, hva han gjør når, og hvordan han er... Til slutt ser du kanskje et mønster. Det var sånn jeg knekte "koden" her ihvertfall... Har lest - var det her? - at små ikke bør være våken i mer enn 2 timer i strekk... Det stemmer faktisk her etter at jeg fikk henne til å sove mer, hun har vært av dem som gjerne er våken i 14 timer i strekk på dagtid. Nå tar hun gjerne en halvtimes dupp når hun har vært våken i 2-3 timer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/215037-s%C3%B8vnrutiner-p%C3%A5-dagtid-3-mnd-baby/#findComment-1580311 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Lillebror er 3,5 mnd. Hans dager ser omtrent slik ut - med litt variasjoner: Våkner ca. 8-9 om morgenen. Våken til 9.30-10. Så sover han gjerne i 3 timer. Vekker ham hvis han har sovet lenger. Er våken et par timer og tar seg en liten lur på leketeppet eller i gyngestolen. Varer ikke lenge. Ved 17-18-tiden er det på tide med en ny lur. Den lar jeg aldri vare lenger enn 1,5 time. Oftest vekker jeg ham etter ca. 1 time. Så er han våken til han legger seg en gang mellom 21.30 og 22.30. Han sover hele natten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/215037-s%C3%B8vnrutiner-p%C3%A5-dagtid-3-mnd-baby/#findComment-1580910 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.