Gå til innhold

Eldre søsken i giverlandet?

Anbefalte innlegg

Gjest anonym undrer

Vi har et adoptert barn på 3,5 år som selvfølgelig vet at det er adoptert. H*n har flere storesøsken i giverlandet som bor hos biologisk mor. Er det noen som har noen synspunkter på når det vil være naturlig å fortelle barnet vårt om disse "storesøsknene"? H*n forstår veldig mye og er veldig nyskjerrig på sin bakgrunn... Liker godt å høre meg fortelle fra når h*n var i landet sitt osv....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/215062-eldre-s%C3%B8sken-i-giverlandet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville laget et eventyr, en historie om landet og storesøsken og fortalt den så snart som mulig. Tror det er lurt å fortelle slikt så tidlig som mulig! Her i huset er eldre søsken i giverladet med i alle våre samtaler om giverlandet og det fungerer veldig fint og er helt naturlig. Lykke til !

Jeg ville laget et eventyr, en historie om landet og storesøsken og fortalt den så snart som mulig. Tror det er lurt å fortelle slikt så tidlig som mulig! Her i huset er eldre søsken i giverladet med i alle våre samtaler om giverlandet og det fungerer veldig fint og er helt naturlig. Lykke til !

Hvis barnet har fått nye søsken å forholde seg til, ville jeg ha lagt det på is en tid, Så ville jeg fortalt når barnet er modent for det å nyskjerrig ..nok.. at barnet har mer biologisk familie i fødelandet, og at noen av dem er barnets søsken. Det som kan bli vanskelig er at det nok kan bli vanskelig å forholde seg til at det selv ble bortadoptert å ikke søsknene.

Derfor må det når det ev. skal fortelles. om det må fortelles..hvorfor de andre søsknene ble igjen. Uansett hva som blir utfallet så må foreldrene selv avgjøre om barnet egentlig er modent nok til å få høre hele historien.. Det er de å ingen andre som er ekspert på sitt barn,Det ligger jo alltid en årsak bak en adopsjon som er trist..men som utfallet ble at barnet kom til sine foreldre til stor glede for dem å forhåpentlig også for barnet. Mener at det er viktig å trå varsomt i slike saker. barn bør ikke fores med alt som var trist ei heller lage en fantasi forhistorie som egentlig ikke stemmer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...