Gå til innhold

Modningspiller før fødsel - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Med så mange mødre samlet på et sted er det helt sikkert noen av dere som har blitt satt på slike modningspiller for å få i gang fødsel (stikkpiller som gis jevnlig til "noe" skjer)

Pga div komplikasjoner i svangerskapet ligger søsteren min nå på Riksen og er satt på slike piller 3,5 uker før termin. Noen som kan si noe om når vi kan forvente en ny baby i familien??

Fortsetter under...

Jeg ble satt på "kur" på dag 16 etter termindato, siden det ikke var noen tegn til åpning.

Fikk gel to ganger den første dagen, uten særlig virkning. Fikk stikkpille om morgenen den andre dagen - og riene begynte, men ingen fødsel.

Tredje dagen ble det satt drypp om formiddagen , og 1915 på dag 18 etter termin fikk vi vårt første barn!

Lykke til med søstera di :-)

Jeg ble satt på "kur" på dag 16 etter termindato, siden det ikke var noen tegn til åpning.

Fikk gel to ganger den første dagen, uten særlig virkning. Fikk stikkpille om morgenen den andre dagen - og riene begynte, men ingen fødsel.

Tredje dagen ble det satt drypp om formiddagen , og 1915 på dag 18 etter termin fikk vi vårt første barn!

Lykke til med søstera di :-)

Takker! Og jeg som syntes jeg gikk lenge over tiden (13 dager med første - 14 med andre). Jeg fikk bare drypp med den første og det var #("/"%&"##% jævlig. Den andre kom heldigvis av seg selv etter litt røsking av legen på sykehuset noen timer før...

Flere som har blitt satt i gang her?

Takker! Og jeg som syntes jeg gikk lenge over tiden (13 dager med første - 14 med andre). Jeg fikk bare drypp med den første og det var #("/"%&"##% jævlig. Den andre kom heldigvis av seg selv etter litt røsking av legen på sykehuset noen timer før...

Flere som har blitt satt i gang her?

Tja.... Fødselen begynte men stoppet igjen.... Fikk drypp da ja. Drev på i 36 timer med sterke rier... Det ble keisersnitt, siden bekkenet faktisk er for smalt c",)

(Fikk aldri mer enn 5.cm åpning!)

nr.1 14 dager etter termin, en modningspille, fødselen begynte ca. 4 timer senere

nr.2 vanlig fødsel

nr.3 18 dager etter termin, en modningspille ca kl.9, en modningspille ca. kl 18. Fødselen begynte ca. 4,5 timer senere.

Gratulerer på forskudd ;)

Fødte 6 timer etter én kapsel. Det forventet de ikke. De (lege, jordmor) trodde de måtte gjenta kapselen 2-3 ganger. Fikk beskjed om at det var vanlig å få rier 2-3 timer som en bivirkning, men som gikk over på de første kapslene. Etter 2 timer med rier dabbet det litt av, men jeg var i fødsel, så da fikk jeg drypp siste timen. Det var førstegangs, så det gikk raskt alt sammen.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...