Gå til innhold

hvor lenge gjør det vondt?

Anbefalte innlegg

Min datter på nesten 7.mnd. begynte å surve på onsdag. Jeg tenkte at det sikkert var tenner som var i anmarsj. Hun har survet siden. Det har "sprukket" opp der de to nedre fremtennene skal komme og på fredag blødde det også litt. Men hvor lenge gjør det vondt? Gjør det vondt til tennene vises ordentlig eller til de er ordentlig fremvokst? Hva er deres erfaring?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/215271-hvor-lenge-gj%C3%B8r-det-vondt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dentinox

Sikkert et teit sp. men deg har ikke anels; hva er dentinox?

Det er et middel som du får kjøpt på apoteket, nettopp for å skåne babyene mot ubehaget de har ved tannfrembrudd, det kjøler vel ned gomene deres på en måte. Så løp å kjøp med en gang !

Har aldri prøvd AloVera som du spør om over her.

Annonse

Gjest ikke i fryseren

Hva med bitering som skal fryses? Håndtaket er av gummi slik at hendene ikke blir kalde, men selve biteringen inneholder (frossent) vann.

Det høres horribelt ut å gi en liten baby medikamenter for kløe i forbindelse med tannfrembrudd.

Eeh...den skal vel bare legges i kjøleskapet da men..

Jenta mi har ikke vært noe voldsomt plaget, men grinete i to-tre dager, sovet dårlig ei natt eller to i forveien.

Har hørt om noen som har det helt grusomt i flere uker før hver eneste tann.

Bruker dentinox hvis hun har problemer med å sovne og jeg mistenker at det er tenner på vei.

Annonse

Min erfaring med 3 små sier at dette er _veldig_ individuelt!;-)

Hos 1.mann poppet bare tennene opp: "Å, har du fått tenner, gutten min!?"

2.mann var nok litt mer "var", og klødde intenst den siste uka før tanna kom fram, men da gav det seg...

3.mann klør omtrent ihjel... Og han klør _lenge_ før tennene kommer... Da spiser han på alt som er, og spesielt biter hans eg selv i underarmen.. Han har hatt blåmerker der siden han ventet på den 1.tanna for ca 1 år siden...

Men når tennene først er kommet ut, er det over. Jeg tar ikke 5 øre for å gi en stikkpille om kvelden når jeg med sikkerhet vet at tanna er på vei ut, og det er alldeles uutholdelig både for ungen og for oss 4 andre som skal forsøke å sove...

Når han:

1) ikke spiser

2)bare tygger på glasset/koppen

3)biter seg i underarmen/genseren er konstant bløt

4)surver dagen lang og ingenting hjelper....

---Da kommer tanna i løpet av timer!;-= Dentinox hjelper også,aner ikke hvor mange flasker vi/ungene har brukt opp gjennom årene;-)

Liten trøst, sikkert, men likevel: Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...