Gå til innhold

Kanalferie i England med barn - noen som har prøvd?

Anbefalte innlegg

Gjest Valnøtt

Så er det blitt tid for å prøve å trekke sommeren fortere på banen, for min del betyr det at jeg begynner å planlegge sommerferie.

I år lurte vi på å leie en kanalbåt i England og tøffe litt rundt der i sakte fart. Men jeg lurer på om dette kan være farlig for barna? Har to livlige tasser på fem og åtte år. Noen som har erfaring med båtferier og unger å dele med meg? Ingen av dem (eller oss foreldrene) er båtvante fra før.

Fortsetter under...

Vi var i Manchester i sommer, og fikk haik med en familie på kanalbåtferie :)

De hadde nok litt større unger - 8 og 11, muligens? Ihvertfall argumenterte de med at kanalferie var ypperlig for guttene - de var kløppere på å forsere slusene.

Gjest Valnøtt

Vi var i Manchester i sommer, og fikk haik med en familie på kanalbåtferie :)

De hadde nok litt større unger - 8 og 11, muligens? Ihvertfall argumenterte de med at kanalferie var ypperlig for guttene - de var kløppere på å forsere slusene.

Hei takk for svar :)

Siden du da har vært i England... Når det står pris per rom for dobbelrom på B&B, ligger da barna på rom med foreldrene, eller må en familie på fire leie to rom tror du?

Siden du da har vært i England... Når det står pris per rom for dobbelrom på B&B, ligger da barna på rom med foreldrene, eller må en familie på fire leie to rom tror du?

Det varierer vel? Tror ikke du kan ta for gitt at det er plass til to ekstrasenger i et vanlig dobbeltrom overalt. En del B&B opererer med familierom også.

Vi har en favoritthotellkjede

http://www.premiertravelinn.co.uk

- der bor inntil to barn under 16 gratis i foreldrenes dobbeltrom. Vanligvis romslige rom med dobbeltseng, sovesofa og en ekstra madrass.

Da vi var i Manchester var vi forøvrig temmelig innstilt på kanalbåtferie neste sommer, men nå har jeg visst termin i mai, så det blir ikke i år.... Men jeg fikk inntrykk av at Manchester er et populært utgangspunkt for kanalbåtferie (Cheshire ring er en mulighet, såvidt jeg husker), og SAS fly dit direkte fra Gardermoen.

Det beste er å lete etter steder som har familierom.

Vi bruker http://www.travelogdge.co.uk, der er prisene fra 26-45£ pr.natt for et familierom.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...