Gå til innhold

Gave til dåpsbarnet.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva med bøker - Illustrerte barneklassikere eller noe sånt.

Dåpsbarn har jo uansett ikke glede av gaven de får, før mye senere...

Jeg kjøpte Astrid Lingrens samlede til mitt fadderbarn.

Det var en flott presang! Astrid Lindgren er jo fantastisk!

Hun mellomste mi på 4,5 (som ble litt redd for Ronja i jula) spør nesten hver dag om ikke det snart kommer mer om Ronja Røverdatter på TV!

Annonse

Når vår datter ble døpt (var 1,5 år)fikk vi bl.a. tursekk (Norrøna)for barn med innhold: Termos, turkopp,myggkrem og turmat (tørr som skal blandes ut i varmt vann). Vi syntes dette var midt i blinken da vi er en turglad familie. Sekken bruker hun også i barnehagen.

Eventyrbok, barnebibel, mummitrollet-kopp.

Jeg synes det er hyggelig å gi fadderbarn noe de kan ha glede av hele livet. Vi har kjøpt kunst; bilder. Dette har både ungene og foreldrene stor glede av. Bildene henger faktisk i stuen hjemme hos noen av fadderbarna våre.

Kunst og (prakt)bøker/bokserier som flere har nevnt er gode forslag, synes jeg. Dette er jo uavhengig av kjønn. Til gutt går det også an å kjøpe mansjettknapper, noen som ikke er så store slik at de kan brukes både mens han er barn og senere. Vi har også kjøpt forskjellige typer servise (ikke sølv) - selv syntes jeg nemlig det var veldig stas å spise av eget servise da jeg var liten ;) Ellers kommer det jo også litt an på hva slags familie han vokser opp i; hvis det er en familie der de har tradisjon for å bruke sølv går det jo an å kjøpe sølvbestikk (teskjeer el.l.) og ved senere fødsels-/dåpsdager bygge videre på denne gaven.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...