Gå til innhold

Bli med noen hjem etter B.hg

Anbefalte innlegg

Barna i B.hg har innimellom veldig lyst å være med hverandre hjem. Her har jeg og mannen min litt forskjellig syn.

Jeg syns det er iorden innimellom men ikke for ofte, de bygger opp et sosialt nettverk å det syns jeg er kjempe bra.

Mannen derimot mener at de har vært så lenge i B.hg at de må komme rett hjem. Han savner minsten veldig når han ikke er hjemme på ettermiddagen.

Det gjør jeg å men mener at det må komme i bakgrunnen av og til.

Hva mener dere, lar dere ungene gå hjem til venner på ettermiddagen når de er under skole alder? (Vår er 5år)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/215320-bli-med-noen-hjem-etter-bhg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenta vår er 4 år, og det er mas omtrent hver dag om XX kan få være med hjem, eller om hun kan få være med YY hjem.

Vi sier av og til ja og av og til nei. Selvsagt skal ungen få utvikle vennskap også utenom barnehagetiden, og jeg ser jo også hvor glade ungene blir, både de som har med hjem og de som får være med. De som er med hjem blir som regel hentet enten rett før eller rett etter barnetv.

Jeg syns det er helt OK, men altså ikke altfor ofte.

:)

MVH

I den alderen gikk det vel neppe en uke uten at man var på eller hadde hjemmebesøk! ;-)

Oftest var det vi som hadde med ekstra barn hjem, sikkert fordi vi har bare dette ene barnet.

veldig stas for barnet og fint for oss å lære vennene bedre å kjenne også. Og han hadde ikke vondt av å være borte hos venner heller! ;-)

Det siste året guttungen gikk i bhg tok det helt av ! Tror han spurte om å få eller komme på besøk hver eneste ettermiddag. Det var vel i snitt 4-6 ganger pr mnd. I den samme perioden drev vi og "koblet" ham med noen gutter vi visste han skulle begynne på skolen sammen med i tillegg.

Nå er han førsteklassing, og de er på besøk hos hverandre 2-3 ganger i uka tror jeg. Det er kjempestas!

Lillesøster på 4 har såvidt begynt å be om besøk, men vi har ikke hatt overskudd til å invitere noen ennå! ( må finne navn på foreldre, telefonnummer etc etc, og de er bare sammen en gang i uka i bhg.)

Vi synes det er kjempekoselig med besøk her vi, og guttungen har godt av å være borte hos andre folk uten oss.

Annonse

Vi lar vår datter være med venninner hjem fra barnehagen, eller ha med venninner hjem av og til. Det er ikke så ofte, kanskje en gang i mnd., noen ganger oftere. Bestevenninnen er begynt på skolen, og bor ikke i gangavstand for en 5-åring, så om de skal leke sammen, så må det gjøres på den måten der.

Jeg forstår tankegangen til mannen din, men samtidig synes jeg ikke at barna skal "straffes" for at vi jobber full dag, om du forstår hva jeg mener? Og det er også positivt at de små får seg venner. Men jeg ville ikke gjort det flere ganger i uka.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...