Gå til innhold

Vaskehjelpproblemer.

Anbefalte innlegg

Jeg trenger noen kloke menneskers synspunkt på et problem.

Vi hadde tidligere ei dame i 50-årene som vasket hos oss. Hun gjorde en kjempegod jobb, men bare uteble. OK, vi klarte oss uten en stund.

I høst annonserte jeg ung jente at hun tok på seg alt av vasking. Vi grep sjansen og ansatte henne. Vel, ansatte er vel å ta i. Vi har ingen kontrakt eller noe slikt.

Problemet vi har er at hun;

1. Ikke vasker skikkelig.

2. Glemmer elementære ting (vaske do, tørke støv på stua, støvsuge tepper på stua osv.).

De første gangene lot jeg henne drive på selv. Men sist fant jeg ut at jeg skulle være tilstede hele tiden. Følte jeg måtte være som moren hennes. "Eh, er du ferdig på stuen?" "Ja." "Vel, det er ikke støvsugd eller tørket støv her, kan du gjøre det?"

Og så kommer hun opp og gjør det, men skikkelig dårlig.

Nå har jeg tenkt å gi henne en siste sjanse. Hun skal komme på torsdag denne uka. Men jeg gruer meg skikkelig til å si det til henne. Hun er jo ei kjempesøt jente, men det er ikke noe morsomt å betale for så dårlig jobb. Og jeg har virkelig ikke lyst til å måtte sjekke henne.

Noen som kan backe meg litt opp eller komme med noen råd til meg?

Også postet på Åpent.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/215322-vaskehjelpproblemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...