Mrs. Wallace Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Jorid - Liker ikke. Trod det har med forstavelsen "Jord" å gjøre. Live - liker Live veldig godt. Minner meg om både mamman min (som heter Oliva, men bruker bare Liva) og ei venninne fra studietiden (Live). Flott navn. Nora - har jeg alltid likt! Men mye brukt for tida. Runa - OK Vilde - Mange bruker det. Dessuten - dersom du sier vilde fort mange ganger etterhverandre, så høres det ut som du sier "devil, devil, devil" Trym - tjaaaa Gard - ja Tord - kjempeflott Idar - njeeee joooo tjaaa Jeg er ganske sikker på at vi kjenner samme Live. ;o) 0 Siter
Sharniqua Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Av jentenavnene likte jeg Live og Nora best. Gard er eneste guttenavnet jeg ville vurdert. 0 Siter
KaVa Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Jeg er ganske sikker på at vi kjenner samme Live. ;o) Oi! Den Live jeg kjenner er ei lita, kjempeblid og hyggelig dame :-) 0 Siter
Glimtipper Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Jeg synes egentlig ikke du burde bry deg om hva vi mener, men siden du spør Jorid - Annerledes. Jeg hadde nok ikke valgt det selv, men kanskje det passer for noen? Live - Fint Får assosiasjoner til en litt stille jente. Nora - Nydelig, men for vanlig for meg. Runa - Jeg liker dette navnet kjempegodt. Liker litt "guttete" jentenavn. Vilde - Fint Trym - Morsomt guttenavn Men kjenner to kjæledyr som heter det Gard - Spesielt. Ikke helt min smak. Tord - Minner om Gard. Ikke noe jeg ville ha valgt, men kan nok være fint om jeg vente meg til det. Idar - Jeg liker ikke det navnet. 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Jorid - Nei. Selv om jeg kjenner ei veldig koselig dame som heter det, så blir det bare ikke pent. Live - JA! Nora - Fint, men altfor vanlig. Runa - Nei. Vilde - Fint, men altfor vanlig - og kanskje litt oppsyltet. Trym - Ja. Sterkt og fint navn. Gard - Om det uttales med klar D til slutt, så ja, greit nok. Tord - Kjempefint! Idar - Njæi. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Oi! Den Live jeg kjenner er ei lita, kjempeblid og hyggelig dame :-) Og du studerte sammen med henne i ei lita bygd, ikke sant? 0 Siter
KaVa Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Og du studerte sammen med henne i ei lita bygd, ikke sant? ;-) Da er det nok samme, ja! 0 Siter
Gjest Flystripa Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Live og Nora, ingen av de andre. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 ;-) Da er det nok samme, ja! Vi "snakket" om studier da jeg hadde mitt gamle nick, vettu - og da fant vi ut at du var ferdig der samme året som jeg begynte. Og jeg kjenner jo noen av dem du gikk sammen med. 0 Siter
KaVa Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Vi "snakket" om studier da jeg hadde mitt gamle nick, vettu - og da fant vi ut at du var ferdig der samme året som jeg begynte. Og jeg kjenner jo noen av dem du gikk sammen med. Stemmer, det... 0 Siter
Helmi Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Synes de var fine - men ville ikke brukt Vilde siden jeg har prøvd å unngå veldig populære navn...og Live liker jeg ikke av en eller annen grunn. Ellers syns jeg det var flott med navn som ikke står på 10-på-topp-listen ;o) 0 Siter
morsan Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Jorid - nei Live - tja Nora - fint, men veldig vanlig tror jeg Runa - tjo... Vilde - fint, men var ikke det også veldig vanlig en periode? Trym - fint, men litt sært kanskje? Gard - liker det uttalt "Gart", men ikke som "Gard" Tord - veldig vanlig og anonymt Idar - greit nok Gart???? Gulp!! Har hørt varianten "gar", men synes den og var rar, men _Gart_??? 0 Siter
morsan Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Jeg synes bra om Nora, Vilde og Tord (utt: Tård). Har aldri hørt Tord uttalt med å! Her var det mange rare uttalevarianter, altså! ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Liker Nora, Runa og Vilde. Liker ikke Jorid og Live. Resten var sånn passe... Tips: Velg det navnet du selv liker som få andre her liker - så er navnet kanskje ikke så vanlig. "Tips: Velg det navnet du selv liker som få andre her liker - så er navnet kanskje ikke så vanlig. " LOL! Godt poeng!! :-) 0 Siter
Katt-ja Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Gart???? Gulp!! Har hørt varianten "gar", men synes den og var rar, men _Gart_??? Mulig lillemus (trønder, ikke sant?) uttaler "gart" anderledes enn f.eks. en østlending ville gjort det? 0 Siter
morsan Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Mulig lillemus (trønder, ikke sant?) uttaler "gart" anderledes enn f.eks. en østlending ville gjort det? En i nabolaget der jeg vokste opp (_i_ Trøndelag!) uttalte ikke navnet slik ihvertfall! ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.