Gå til innhold

Den første tanna.."symptomer"?

Anbefalte innlegg

Gjest markusmamma

Lurer på om min 4 mnd gamle sønn begynner å få tenner..vært skikkelig urolig om natta de siste nettene og gnager noe sinnsykt på hendene..hele tida nesten og skyver fingrene og smokken under leppa og sånn..Men er så vanskelig å få studert gommen hans ordentlig for tunga er i veien hele tida..hehe..Synes kanskje jeg kan skimte noe hvitt under tannkjøttet, men veit ikke hvordan det har sett ut der før heller..

Trenger jo ikke være dette som plager han, men kan jo hende..

Hvor lenge før tanna kommer fram kan de være plaget av det? Hvordan arter det seg? Og vil det fortsette å plage han etter den i tilfelle har kommet litt frem og frem til den er helt fremme?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/215452-den-f%C3%B8rste-tannasymptomer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så og si alle gnager noe voldsomt på hendene og andre ting i den alderen der uten at det er tenner på gang, men noen får også tenner så tidlig.

Før de første tennene kom her i huset siklet hun noe veldig i ei ukes tid. Det har hun ikke gjort med de andre tennene. (Hun har nå 6, 7 eller 8... har ikke fått sjekket helt)

Det kan være mye rart som plager han, men det er veldig vanlig det han gjør nå, uten at det er tenner på gang.

Jeg syns alltid det er lettere å kjenne etter enn å se etter. Han syns vel det er ok å bite/suge litt på fingern din?

De tegnene du nevner der høres typiske ut, våre tre fikk særlig "hvite klumper" eller små "poser" på tannkjøttet en stund før tanna brøt ut. Han på 8 mnd har det nå, og har nettopp kommet seg etter en urolig periode med diverse dårlig søvn og feber. Generell uro og dsårlig matlyst har også vært symptomer hos oss.

Gjest markusmamma

De tegnene du nevner der høres typiske ut, våre tre fikk særlig "hvite klumper" eller små "poser" på tannkjøttet en stund før tanna brøt ut. Han på 8 mnd har det nå, og har nettopp kommet seg etter en urolig periode med diverse dårlig søvn og feber. Generell uro og dsårlig matlyst har også vært symptomer hos oss.

Når du sier det, så har han faktisk hatt litt dårlig matlyst også i det siste..Så vi får se! Men trenger jo ikke være det heller da, slik åsemor sier..Takk for svar!

Hei!

Dette er vanskelig å svare på, da det er jo så individuellt.

Minstemann har siklet noe utrolig samt puttet hendene i munnen isiden 3 mnd alderen.

I går,(han ble 8 mnd i helga)kom første tann såvidt frem. Jeg kjente ingenting på formiddagen, og på ettermiddagen var den der.

Ingen hvit klump i forkant.

_Men_ han har ikke sovet noe særlig de siste 3-4 nettene, veldig urolig også på dagtid, og har bare smådupper.

Føsrtemann bæsjet mye når tenner var i anmarsj.

Ja,ja.....her går jeg litt på halv maskin for tiden :0)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...