Gå til innhold

ikke særlig vellykka skiskole...

Anbefalte innlegg

Jeg har meldt på mine to håpefulle på 4 og 6 år på skiskole, de skal gå en gang i helgen i 5 uker (altså 5 ganget totalt).

Begge var veldig ivrige den første gangen, eller rettere sagt før vi gikk hjemmefra. Når vi komm frem, var det heller laber interesser. Sukk...og så dette som er så dyrt!!!

Heldigvis går det greit med den eldste, hun deltar og er med på det som skjer stor sett. Men den yngste legger seg ned på bakken og nekter...vil gå hjem osv.

På lørdag er det på'n igjen.

Har dere et tips til meg om hvordan jeg skal få opp motivasjonen? Jeg vil gjerne at de skal fullføre, siden det er et såpass dyrt kurs. Men har ikke lyst til å tvinge og mase og drepe skigleden (den lille de har), heller...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/215503-ikke-s%C3%A6rlig-vellykka-skiskole/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan lirke og lure med god drikke, noe godt å spise mm.

Du kan fortelle historier om elg,rev eller andre dyr i skogen(hvis dere er i nærheten av den) og "lete" etter elgbæsj eller annen bæsj......det er stas det :0))

Synes du det er for drøyt, kan du lete etter spor i snøen.

Men ikke minst skal du overlate mye av ansvaret for at barna trives til instruktørene.

De bør ha kompetanse på hvordan de håndterer barn på slike kurs.

Eller, ser du at de slettes ikke har lyst, be om å få pengene tilbake. Verdt et forsøk iallefall.

Jeg synes dog at den minste er noe ung for kurs, og håper at kurset er lagt opp til _bare_ leik.

Fint å høre hvordan det går da!!

Mine to på 4 og 6 (særlig han på 6) blir kjempeivrige når vi fyller ut distansekortet på nett. I fjor bestillte vi merke til ham, han klarte nemlig gullmerke!

http://www.barnas-skiklubb.no/

Motivasjonen til lillesøster er å bli akkurat som storebror, så der får vi mye gratis.

Jeg var på ski i lysløypa med jentungen i dag, gikk et lite stykke, og akte nedover. Hun satt på huk og lo hele veien ned bakken :-)

-mine to kjører mest slalom, da. Men de liker seg på langrenn også.

-og forøvrig er mine to ganske korrupte, så de lar seg lett kjøpe...

Du kan lirke og lure med god drikke, noe godt å spise mm.

Du kan fortelle historier om elg,rev eller andre dyr i skogen(hvis dere er i nærheten av den) og "lete" etter elgbæsj eller annen bæsj......det er stas det :0))

Synes du det er for drøyt, kan du lete etter spor i snøen.

Men ikke minst skal du overlate mye av ansvaret for at barna trives til instruktørene.

De bør ha kompetanse på hvordan de håndterer barn på slike kurs.

Eller, ser du at de slettes ikke har lyst, be om å få pengene tilbake. Verdt et forsøk iallefall.

Jeg synes dog at den minste er noe ung for kurs, og håper at kurset er lagt opp til _bare_ leik.

Fint å høre hvordan det går da!!

Hei; ja, den minste er kanskje for liten enda. Det rare er at det er MANGE påmeldte barn der som er mindre enn han....Og datterne min på 6 er vel en av de eldste.

Neste gang skal jeg ta med litt sjokolade og annet snop (det er jo på lørdag...); så får vi håpe de lar seg kjøpe til å delta litt, i hvert fall!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...