Gå til innhold

Hva med jentenavnet....

Anbefalte innlegg

Ikke et navn jeg ville valgt, men helt klart finere enn Ylvali.

Jeg kjenner flere gamle damer som heter det. Alle er magre og sinte. Det påvirker meg nok litt:-)

Mormors gamle venninne heter Edith og er ei snill, god og rund dame :-)

Jeg klarer ikke å se for meg at Edith'er noen gang har vært babyer.....

Fortsetter under...

Mormors gamle venninne heter Edith og er ei snill, god og rund dame :-)

Jeg klarer ikke å se for meg at Edith'er noen gang har vært babyer.....

Hehe, nei du sier noe. Det stemmer bare ikke helt. Mulig jeg forandrer mening når det begynner å dukke opp små søte Edither rundt omkring. Jeg trodde aldri, aldri, aldri at babyer kunne passe til å hete Konrad heller. Det kan de! Jeg har møtt en helt nuuudelig liten Konrad:-)

Hehe, nei du sier noe. Det stemmer bare ikke helt. Mulig jeg forandrer mening når det begynner å dukke opp små søte Edither rundt omkring. Jeg trodde aldri, aldri, aldri at babyer kunne passe til å hete Konrad heller. Det kan de! Jeg har møtt en helt nuuudelig liten Konrad:-)

Slik som Emma som tidligere kun var kjerringa til Oluf ;-) Nå er det vel det mest populære navnet her til lands.

Slik som Emma som tidligere kun var kjerringa til Oluf ;-) Nå er det vel det mest populære navnet her til lands.

Henne hadde jeg nesten glemt nå. Hehe, så rart!:-)

Godt vi kan venne oss til å se navn med nye øyne. Det er mye fint å hente når man ser litt bakover i tid.

Annonse

Jeg husker da vi fortalte svigers at mellomsten skulle hete Emma. De holdt på å besvime! Det var da bare gamle damer som het Emma!! Etter en tid het "halvparten" av Norges babyer Emma ;-)

Kult.

Lille Edith.....jo, absolutt kult. Vekker litt oppsikt nå til dags med småjenter som heter navn som (jeg innbiller meg) var typiske på 1920-tallet.

Hørte et annet jentenavn forleden som jeg likte veldig godt: Jona!

Men det er min smak, da.

Jeg som trodde Jona var et guttenavn... hehe.

Annonse

Det er i alle fall 6 menn i Norge som heter "Jona" iflg SSB :-)

Hm, interessant. Liker fremdeles klangen av det som jentenavn, men det tar bort litt av min begeistring at det åpenbart (også) er et mannsnavn.

Spreke de foreldrene som valgte navnet til jenta si:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...