Gå til innhold

Middagsmat til baby 8 mnd

Anbefalte innlegg

Prinsessemamma

Snuppa liker ikke så godt disse ferdig glassene, har ikke prøvd så mange av de men noen. Kyllinggryte (nestle- lite glass) brekker hun seg av og jeg synes den var veldig tørr og ikke spes god. Den med bare grønnsaker (4 mnd glass) liker hun og så den med spaghetti fra småfolk.

Hva serverer dere til deres små? Lurer evt på å la henne få litt av vår mat (finmost da) men lurer på om det er for tidlig og kanskje blir litt for mye krydder for henne da vi bruker endel krydder i maten (hvitløk og chilli +++) Maten vår inneholder jo også melk noenganger, og det skal de jo ikke ha før ett-års alder, eller er det annerledes når det er i maten(kokt)?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/215561-middagsmat-til-baby-8-mnd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ett tips kan være å blande noe av et middagsglass med kokte grønnsaker som brokkoli, gulrot, kålrot og purre. Spe gjerne med grønnsakskraften du får, da blir det mindre tørt. Ellers så skal man vel helst gi kokt mat i stedet for stekt, bør vel også krydre noe mindre enn til deres egen mat. Spes. salt bør man unngå. Bør vel heller ikke lage hvit saus o.l. av melk når de er så små.

Jeg lagde nesten all maten til jentene når de var små, det er jo kjempeenkelt!

Brukte en liten dag innimellom og lagde mange posjoner som jeg frøs ned.

Noen glass med bare finmoste grønnsaker, noen glass med grønnsaker, bittelitt kyllingkjøtt og potet, noen glass med kjøtt, potet og saus osv.

Jeg gav ikke mine direkte det samme som oss før de var endel større, av samme grunn som du oppgir - saltinnholdet/sterkt krydret. Når de ble store nok til å håndtere maten sjøl, tok jeg av litt til dem før jeg tilsatte smak til oss. Det er absolutt ikke vanskelig, altså, og ikke er det mye til ekstraarbeid heller.

Også er det jo litt radig å vite hva de putter i munnen, da...

Annonse

Prinsessemamma

Poden min på snart 8 mnd liker heldigvis glass-maten, og kalvemiddag og kylling går ned på høykant.

Hipp sin grønnsak/pastarett med squash har jeg hørt at mange barn liker, prøvd den ?

Smaksprøver av voksenmat er ok nå, men pass på saltet.

Hvor kjøper man Hipp-barnemat? Har ikke sett det der jeg handler...

Prinsessemamma

Jeg lagde nesten all maten til jentene når de var små, det er jo kjempeenkelt!

Brukte en liten dag innimellom og lagde mange posjoner som jeg frøs ned.

Noen glass med bare finmoste grønnsaker, noen glass med grønnsaker, bittelitt kyllingkjøtt og potet, noen glass med kjøtt, potet og saus osv.

Jeg gav ikke mine direkte det samme som oss før de var endel større, av samme grunn som du oppgir - saltinnholdet/sterkt krydret. Når de ble store nok til å håndtere maten sjøl, tok jeg av litt til dem før jeg tilsatte smak til oss. Det er absolutt ikke vanskelig, altså, og ikke er det mye til ekstraarbeid heller.

Også er det jo litt radig å vite hva de putter i munnen, da...

Det var jo kjempesmart, å lage mye en gang iblant og fryse det :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...