Gå til innhold

Da dere valgte navn til barna deres...

Anbefalte innlegg

Men hvis dere putter inn et ekstra fornavn, da? Da kan jo sånt være litt stilig.

Hvis jeg har skjønt deg riktig, da... ;o)

Det er dessverre et navn som ikke egner seg så godt med et navn etterpå. Skal det være et til, så må det nesten være foran... Jeg skal sørge for at du forstår meg i et annet fora, så kan jeg kanskje få noen tips til løsning ;o)

Men uansett så er det jo fullt mulig at vi får et barn som har et brukbart navn fra før, og da løser det seg helt av seg selv, hele navnespørsmålet.

Fortsetter under...

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Luska

11

• mumitrollet

10

• favn

7

• skorpionfisken

6

Mest aktive i denne tråden

Jeg vurderte navnet i forhold til etternavnet, men ikke på samme måte som du gjorde.

Jeg tenke mer på bokstavrim/liknende stavelser f.eks. Det høres ikke helt bra ut. Eva Valle for eksempel, kan ikke komme på noe bedre eksempel nå. Men det høres litt dumt ut når siste delen av fornavnet er likt som første delen av etternavnet.

Eller bokstavrim, som han i Rimi-reklamen Knut-Kristian - han heter sikkert Kristoffersen til etternavn, hehe :-D

Ja, navnet måtte passe til etternavnet. Det, foruten at barna skulle ha korte greie navn var viktig for

navnevalget. Samt at søskenflokken har navn av samme sjanger/stil.Ikke "Adelheid Alette" sammen med "Ronny" hvis du forstår hva jeg mener.

Gjest M.Angelica

Jeg vurderte navnet i forhold til etternavnet, men ikke på samme måte som du gjorde.

Jeg tenke mer på bokstavrim/liknende stavelser f.eks. Det høres ikke helt bra ut. Eva Valle for eksempel, kan ikke komme på noe bedre eksempel nå. Men det høres litt dumt ut når siste delen av fornavnet er likt som første delen av etternavnet.

Eller bokstavrim, som han i Rimi-reklamen Knut-Kristian - han heter sikkert Kristoffersen til etternavn, hehe :-D

"Eller bokstavrim, som han i Rimi-reklamen Knut-Kristian - han heter sikkert Kristoffersen til etternavn, hehe :-D"

He he..han er så morsom. Som da han stiftet fast juletreet i veggen. Eller når han sier; "alt i bildet har faste lave priser, ja uten om meg da!" Så humrer han godt av vitsen sin selv.. heheh

Det er dessverre et navn som ikke egner seg så godt med et navn etterpå. Skal det være et til, så må det nesten være foran... Jeg skal sørge for at du forstår meg i et annet fora, så kan jeg kanskje få noen tips til løsning ;o)

Men uansett så er det jo fullt mulig at vi får et barn som har et brukbart navn fra før, og da løser det seg helt av seg selv, hele navnespørsmålet.

Jeg elsker å diskutere navn, så la meg få høre! ;o)

Annonse

Ga blaffen i etternavnet, så skal de jo giftes inn i kongefamilien etter hvert, så synes det er viktigere med vakre fornavn. Alle våre har to navn, oppkalt etter en fra min side og en fra pappans side.

;-)

Men det er jo bare Ingrid Alexandras eventuelt fremtidige mann (kone) som mister etternavnet, da! ;-)

Den som gifter seg med Sverre Magnus beholder navnet sitt.

Det sies forresten at den gangen prinsesse Astrid giftet seg med Ferner Jacobsen at vittige tunger mente det hadde vært bedre om hun hadde funnet seg en Adelsten Jensen, så hadde det ihvertfall vært litt adel i kongefamiliens nye tilskudd! ;-)

Ja.

For oss (eller det var vel muligens bare MEG, men...) var dette ting jeg tenkte på i navnevalget.

-Skal passe til etternavnet

-Skal stå i stil til våre navn

-Må være enkelt å stave

-"Alle" må ha hørt det før

-Ikke begynne på R

-Ingen i nær bekjentskapskrets skal hete det samme

-Det skal ikke være flere vanlige stavemåter

Så da fant vi et kjempefint navn til henne da. :D

Annonse

skorpionfisken

Ja.

For oss (eller det var vel muligens bare MEG, men...) var dette ting jeg tenkte på i navnevalget.

-Skal passe til etternavnet

-Skal stå i stil til våre navn

-Må være enkelt å stave

-"Alle" må ha hørt det før

-Ikke begynne på R

-Ingen i nær bekjentskapskrets skal hete det samme

-Det skal ikke være flere vanlige stavemåter

Så da fant vi et kjempefint navn til henne da. :D

...ikke begynne på R

Da tenkte jeg med en gang på Tramteaterets Randi & Ronny.

Jeg angra på at jeg ikke kalte snuppa for Ronja jeg, når jeg etterhvert så hvordan personlighet hun hadde. En skikkelig røverdatter viste hun seg å være.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...