Gå til innhold

Da dere valgte navn til barna deres...

Anbefalte innlegg

...ikke begynne på R

Da tenkte jeg med en gang på Tramteaterets Randi & Ronny.

Jeg angra på at jeg ikke kalte snuppa for Ronja jeg, når jeg etterhvert så hvordan personlighet hun hadde. En skikkelig røverdatter viste hun seg å være.

Men tenk deg at en bergenser sier Ronja, da er ikke navnet pent lenger... ;)

Fortsetter under...

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Luska

11

• mumitrollet

10

• favn

7

• skorpionfisken

6

Mest aktive i denne tråden

"Eller bokstavrim, som han i Rimi-reklamen Knut-Kristian - han heter sikkert Kristoffersen til etternavn, hehe :-D"

He he..han er så morsom. Som da han stiftet fast juletreet i veggen. Eller når han sier; "alt i bildet har faste lave priser, ja uten om meg da!" Så humrer han godt av vitsen sin selv.. heheh

Hehe :-D

Neida, i følge stat. sentralbyrå er det 59 personer i Norge som heter Saus til etternavn.

Kommer av Sausvatn, en innsjø på Sør-Helgeland.

Det er mye høy på www.ssb.no/navn

Ta kroppen, for eksempler: I Norge bor det 816 som heter Hals, 785 Rygg, 36 Bak, 35 Bringe (annet ord for bryst), 43 Topp, 399 Nese, 1021 Øye, 185 Øyre osv...

Hi, hi dette var morsomt.

Annonse

Ta kroppen, for eksempler: I Norge bor det 816 som heter Hals, 785 Rygg, 36 Bak, 35 Bringe (annet ord for bryst), 43 Topp, 399 Nese, 1021 Øye, 185 Øyre osv...

Det skulle være "mye gøy"...

Når du samler kroppen på denne måten, ser det jo regelrett merkelig ut at folk heter det&det.

Men hver for seg er det jo greie navn.

Bortsett fra Bak og Nese, da. Sol Bak? Paula Nese?

skorpionfisken

Men tenk deg at en bergenser sier Ronja, da er ikke navnet pent lenger... ;)

Holder meg langt unna Bergen jeg.

Vi foreslo for en kollega at hun kunne kalle sin kommende sønn for Kristian.

Næi, æ kan da ikkje kalle han for Krestjan sa ho de e jo så stygt.

Og det ble det jo, når hun sa det sånn.

Vi tenkte på at navnet skulle stå nogenlunde i stil til etternavnet. Vi ville ikke ha K navn fordi vi har to etternavn på K og da ville initialene blitt KKK.

Navnene på ungene skulle stå nogenlunde i stil til hverandre.

Ku Klux Klan

Nice ;o)

Annonse

Nei altså, jeg så bare for meg en eller annen bla litt rundt i dette helseforumet og komme over tråden din - hvorpå kaffen står som en fontene ut munnen, samt: 'Dæven, det tenkte vi ikke på!!??'

No offence :)

Ok :o)

Men det er jo helt tydelig at mange faktisk ikke har tenkt på dette da. Selv om vi normale, oppegående mennesker gjør det! ;o)

Når du samler kroppen på denne måten, ser det jo regelrett merkelig ut at folk heter det&det.

Men hver for seg er det jo greie navn.

Bortsett fra Bak og Nese, da. Sol Bak? Paula Nese?

Min konklusjon er at det er vel så viktig å passe på hvem du gifter deg/får barn med, slik at du unngår navnekonstellasjoner som (alt er reelle for- og etternavn, brukt i Norge i dag, men neppe i kombinasjon):

Stor Nese Rygg

Grim Hals Brand

To Bringe Bær

Min Øye Stein

My Topper Seg

Liten Bak Tanke

(det siste var jo litt søtt, da...)

Ok :o)

Men det er jo helt tydelig at mange faktisk ikke har tenkt på dette da. Selv om vi normale, oppegående mennesker gjør det! ;o)

Alle har vel "smakt på" hvordan det fulle navnet til barnet vil bli, men ikke alle er enige i hva som høres greit ut og ikke!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...