Katt-ja Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Både og. Det er sant at det stort sett er jeg som har vært hjemme når barnet har vært sykt. (barnet er lite sykt, så foreløpig har det ikke vært noe problem). Og når jeg formulerte meg som jeg gjorde i første svaret mitt, så var det med et lite snev av alvor. Jeg vet jo at det er feil, men jeg har et lite kontrollproblem. Jeg overbeviser meg selv om at ingen (selv ikke pappaen) klarer å ta seg så godt av barnet som meg. Derfor har jeg valgt å være hjemme de få gangene det har vært aktuelt. Er klar over at jeg må jobbe med meg selv der, at jeg er nødt til å overlate ansvar til andre enn meg selv. Ja, da har du gjort ditt for å oppfylle profetiet... Det er jo klart at han ikke er i like god stand til å ta seg av en syk unge, hvis han aldri slipper til. 0 Siter
mumitrollet Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Vi deler i utgangspunktet ca 30/70, i samsvær med samværsavtalen vår. Men jeg har en mer selvstendig/fleksibel jobb enn pappaen, derfor blir det litt oftere på meg. 0 Siter
Luska Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Ja, da har du gjort ditt for å oppfylle profetiet... Det er jo klart at han ikke er i like god stand til å ta seg av en syk unge, hvis han aldri slipper til. Ja, er smertelig klar over det. Jobber med saken, for å si det sånn. 0 Siter
Gjest pekka Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Siden jeg for tida er hjemme, er det meg som tar de og han slipper fravær. Da vi begge jobbet var det også mest meg som ble hjemme, mest fordi jeg hater å dra fra syke barn, stakkars. De synes mamma er god å ha da... 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Vi har alltid delt likt når vi har hatt sykt barn, men vi har heldigvis vært heldig og nesten ikke vært borte noen av oss pga. dette. Jeg irriterte meg vanvittig over en kollega som etter permisjon hadde begynt å jobbe igjen var hjemme 2 dager med sykt barn 2 dager etter at hun hadde begynt. Jeg spurte hvorfor mannen ikke kunne ta det; nei han hadde aldri vært borte fra jobben og kom heller aldri til å være det. Snakk om viktigper! 0 Siter
kaffepiken Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Vi deler selvfølgelig på det. Noe annet ville da være merkelig. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Her kan vi ikke dele dagene for sambo jobber borte 14 dager i strekk og er hjemme bare litt over halve året. 0 Siter
Hubeimamma Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Vi prøver å dele 50/50, men det blir ofte at jeg tar litt mer enn mannen. Når hun eldste er veldig dårlig med astmaen er det kun mamma som teller. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Jeg er hjemme i 99,9 % av tilfellene. Akkurat nå selvsagt fordi jeg er hjemme med lillebror. Men før det fordi mannen min pendler og ikke har mulighet. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Stort sett er jeg hjemme når barnet er sykt. Først og fremst fordi jeg som kvinne og mor er best egnet til å ta meg av et sykt barn. ) Kanskje er du best egnet hos dere, men neppe på grunn av ditt kjønn :-). 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Ja, det hørtes jo ikke så smart ut å si det ;-) I de aller verste småbarnsårene er man jo ofte nødt til å bruke flere enn 10 dager pr. år, så da må jo begge til pers uansett... Er det virkelig vanlig? Er selv heldig å ha besteforeldre som trår til en del og barn som kanskje er lite syke. Brukte to dager i fjor, min mann omtrent tilsvarende. 0 Siter
emin Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Vi prøver å dele, men siden jeg er student og ikke er avhengig av å være på skolen hver dag så sier det seg selv at det er lettere for meg å være hjemme enn for mannen. Men MÅ jeg på skolen så tar mannen sin tørn. 0 Siter
Velouria Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Den det passer best for er hjemme med syke barn. Har jeg et viktig møte bir han hjemme og omvendt. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Ja, det hørtes jo ikke så smart ut å si det ;-) I de aller verste småbarnsårene er man jo ofte nødt til å bruke flere enn 10 dager pr. år, så da må jo begge til pers uansett... Tror ikke vi har brukt mer enn 4-5 dager tilsammen pr år (altså 2-3 dager hver)fra 1999-2005 i de årene vi har hatt barn. 2006 har imidlertid begynt dårlig: Jeg har allerede brukt opp 3 dager :-( 0 Siter
Speak Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 Før delte vi nok ganske likt. Nå kan jeg tenke meg at jeg tar 2/3 og faren 1/3. Han driver eget firma og har VELDIG mye å gjøre. Så derfor er det enklere for meg. Jeg kan ofte også ta med litt jobb hjem. I tillegg er vesla veldig lite syk. Hadde 2,5 dager i hele fjor (+ da ho tok mandlene) 0 Siter
Lillemus Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 Vi bor ikke sammen så vi har utarbeidet noen regler: - om barnet er syk om morgenen blir det hos den forelderen det er hos uavhengig av hvem som skulle hatt barnet om ettermiddagen - blir barnet sykt i løpet av dagen og må hentes på skole/bhg skal den som har barnet på ettermiddagen hente det Dessverre ser jeg at dette har sklidd litt ut og jeg har nok hatt dem ørlite mer enn jeg "burde". Og av en eller annen merkelig grunn har de en tendens til å bli syke på mammadager og ikke på pappadager... Hvordan skal jeg oppdra dem til å vente med å spy til det er pappadag?! Uoppdragne småfrø. 0 Siter
Gjest gressenka Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 Har en mann som pendeler, så det faller naturlig på meg hvis barna blir syke fra mandag til torsdag. 0 Siter
asterix Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 Her i huset er ungene sjelden syke, men de gangene det skjer er det aldri noe problem siden jeg og mannen min uansett er hjemmeværende med ungene full tid sånn ca annenhvert år. 0 Siter
iselin Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 Vi prøver å dele det ganske likt, men tar selvsagt hensyn til hvem det passer best for den aktuelle dagen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.