Gå til innhold

Hva må jeg huske hos legen?

Anbefalte innlegg

Lillemor på 4 måneder er syk. Vi kom hjem fra sydentur i går, og jeg tror hun har blitt smittet av en liten krabat på 6 mnd som vi reiste sammen med. MEN hun virker mye dårligere enn han var....

I dag er 4. dag med feber - hun ligger rundt 39 grader. Har gitt henne paracet om kvelden fordi hun har virket dårlig. Hun hoster, surkler og er full i snørr. Brekker seg, og opp kommer mye slim. Hun sover og sover, og spiser lite (jeg fullammer). Avføringen er tynn, slimete og gulgrønn. Kommer også mye hyppigere enn normalt.

Har fått time hos fastlegen i morgen, men snakket med helsesøster som mente jeg burde ta meg en tur på legevakten (kveldspoliklinikk på barneklinikken her i Bergen) i kveld. Er litt redd for at legen bare ser på henne i 2 sek før han sender oss hjem "for å hvile", så jeg lurer på hva jeg bør ta opp med han? Vet at jeg skal be om at det blir målt CRP, men ellers er jeg blank. Har sittet og lest om RS, lungebetennelse og bronkiolitt uten å egentlig bli så mye klokere.

Trenger råd! Syns det er så fælt når hun er dårlig...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/215630-hva-m%C3%A5-jeg-huske-hos-legen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ofte så_høres_ så små barn veldig tette ut fordi de ikke får ut snørra skikkelig, og ikke får opp slim. Sålenge han måler CRP får man jo en indiksjon på om det er en bakterie infeksjon. Men når det er 4 dagen med høy feber så syntes jeg det er helt på sin plass å oppsøke lege. Med diarè også så kan de små fort bli dehydrert. Evt. kan du jo også gi henne litt vann i tillegg. Viktig å få i seg væske.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...