Gå til innhold

Kul mellom halsen og nakken

Anbefalte innlegg

Idag oppdaga jeg en litt stor kul (ca 1 cm i diameter) mellom halsen og nakken til Lillebolla (20 mnd gammel). Jeg blir selvsagt litt bekymret...

Kulen er helt glatt og veldig bevegelig. Hun er også en anelse forkjøla og har hatt litt løs mage de siste dagene. Det går spysjuka her i området, så idag er både papsen og storesøstrene hjemme med hodepine og småkvalme innimellom. Lillebolla er så og si aldri syk og nesten alltid i godt humør. Jeg innbiller meg at hvis denne kulen skulle være alvorlig, så ville allmenntilstanden hennes også vært nedsatt?

Kan noen berolige meg, eller.... :-/

PS: Jeg har uansett bestilt legetime til imorgen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/215635-kul-mellom-halsen-og-nakken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får alltid svært hovne lymfekjertler når jeg er fokjølet, både på halsen og i nakken (poden også til en viss grad) Du kan nok ta det heelt med ro. Men kan jo nevne kulen for legen i morgen.

*puster lettet ut*

Takk skal du ha, nå skal jeg iallefall få sove i natt :-)

Vi tar uansett turen til legen for en sjekk!

Men du...pleier deres kuler å være så store som opp mot en cm i diameter?

*håpe* ;-)

*puster lettet ut*

*håpe* ;-)

På meg!?!? LANGT større faktisk!!!

*puster lettet ut*

*håpe* ;-)

På poden er de nok omtrent det (han er 6 år). Han får som oftest i nakken, og jeg på halsen. Jeg er nesten overbevist om at det er lymfeknuter som er hovnet opp.

Dette går nok sikkert helt fint togli :-) Du får gi en en rapport når du har vært hos legen.

Annonse

*puster lettet ut*

*håpe* ;-)

Av egen erfaring, ja, de kan bli så store og i tillegg vises veldig godt på tynne barnehalser.

Som barn hadde jeg kjertler som lå langt ut og man kunne se dem tydelig på halsen, sto litt ut, liksom. Ble dratt med til legen, ja, for mora mi lurte på hva dette var, men alt i orden:-)

Av egen erfaring, ja, de kan bli så store og i tillegg vises veldig godt på tynne barnehalser.

Som barn hadde jeg kjertler som lå langt ut og man kunne se dem tydelig på halsen, sto litt ut, liksom. Ble dratt med til legen, ja, for mora mi lurte på hva dette var, men alt i orden:-)

Føler meg straks litt roligere nå :-)

Det var søsteren min som kjente kulen. Når jeg skulle kjenne ble jeg nesten kvalm av redsel...men så har jeg det med å krisemaksimere i blant også da ;-)

På poden er de nok omtrent det (han er 6 år). Han får som oftest i nakken, og jeg på halsen. Jeg er nesten overbevist om at det er lymfeknuter som er hovnet opp.

Dette går nok sikkert helt fint togli :-) Du får gi en en rapport når du har vært hos legen.

Jeg føler meg nok rimelig sikker på at dette er ufarlig, men tankene kverner selvsagt på "hva hvis..?" huff :-(

Men du har klart å få meg til å slappe mye mer av nå!! Takk :-)

Jeg skal nok rapportere imorgen etter legetimen, ja.

Jeg føler meg nok rimelig sikker på at dette er ufarlig, men tankene kverner selvsagt på "hva hvis..?" huff :-(

Men du har klart å få meg til å slappe mye mer av nå!! Takk :-)

Jeg skal nok rapportere imorgen etter legetimen, ja.

Håper dete kun er uskyldig. Men greit å sjekke det opp da, så slipper du å engeste deg.

Er den litt sånn delvis bevegelig, og har en glatt overflate ?

Føler meg straks litt roligere nå :-)

Det var søsteren min som kjente kulen. Når jeg skulle kjenne ble jeg nesten kvalm av redsel...men så har jeg det med å krisemaksimere i blant også da ;-)

Krisemaksimering og hysteri er en del av jobb-beskrivelsen til en forelder...

Annonse

Lymfene. Jeg får også sånne og de er store og glatte og til å flytte på. Har ofte i kjeven uten at jeg er syk. Og der du beskriver når jeg er syk.

Ikke ofte jeg er så sikker, men jeg er helt sikker på at dette er det samme ut i fra din beskrivelse.

Lymfene. Jeg får også sånne og de er store og glatte og til å flytte på. Har ofte i kjeven uten at jeg er syk. Og der du beskriver når jeg er syk.

Ikke ofte jeg er så sikker, men jeg er helt sikker på at dette er det samme ut i fra din beskrivelse.

Godt man har dol :-)

Bekymrer meg langt mindre nå!

Jeg og alle ungene har slike kuler, en eller to hver. Legen min tittet en gang på en av ungenes kul, men han sa det er helt vanlig. Mine er der permanent, synes ungene også har de der, men er ikke sikker.

Min eldste har også kuler, men de sitter på en måte helt på siden av halsen og er ikke større enn erter (ligger ved halspulsåra tror jeg). Derfor jeg ble litt bekymra når minsten sin lå lengre bak mot nakken og også var mye større enn de eldstemann har...

*puster lettet ut*

*håpe* ;-)

De kan bli helt vanvittig store, jeg har hatt en hoven lymfekjertel bak øret som helt fin syntes rett foranfra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...